[verwijderd] ik zal nu waarschijnlijk iets heel impopulairs zeggen, maar ik vind dit soort opmerkingen een stuk beter te pruimen dan de opmerkingen als je te zwaar bent. Ik heb alles gewogen tussen de 50 en 100 kilo. Afgelopen woensdag kreeg ik nog de opmerking van 2 mensen dat ik echt niet verder moet afvallen, want dat is niet mooi. Mijn sportbroek slobberde ook teveel volgens hen. Eerlijk gezegd raakt mij dit veel minder. Mijn eigen moeder vindt mij zelfs eng met holle ogen en ingevallen, maar dat is vooral haar probleem. De opmerkingen en blikken toen ik te zwaar was, vond ik vele malen erger. Als je een keer een ijsje op straat eet, word je vuil aangekeken, veel kleren passen niet of voel je je oncomfortabel in, naar het zwembad met je kinderen voelt als een marteling en die rottige stoelen bij mijn tandarts paste ik niet in. Voor mij is het belangrijkste verschil dat ik mij heel erg onzeker voelde over mijn lijf met 100 kilo en met mijn huidige gewicht niet. Natuurlijk moet ik niet verder afvallen en daar doe ik mijn best voor, maar ik word niet vreselijk verdrietig of walg van mijzelf als ik in de spiegel kijk 😬. Als je inderdaad je heel erg rot voelt met je lijf, ongeacht of je te zwaar of te dun bent, dan zijn het nare opmerkingen, maar anders vind ik het niet helemaal vergelijkbaar.