Cactusje Ik denk alleen dat grind of split vrij duur is. Wij willen onze achtertuin opnieuw doen en die is echt niet zo groot (niet zo groot als die van ts) en komen dan al rond de 300 euro uit geloof ik. Maar misschien kan het goedkoper, ts heeft alleen niet meer de tijd om marktplaats af te wachten.
Voortuin zo goedkoop mogelijk aanleggen
Worteldoek en wat goedkoop grind en boomschors? En tja,het blijft bijhouden een tuin.
Grind met eventueel wat houten vlonders dacht ik gelijk aan. Anders goedkoop kunstgras ?
- Bijgewerkt
Ik dacht meteen aan goedkoop kunstgras! En dan later een plantenbakje erop met wat gezellige plantjes.
Makkelijk aan te leggen, weinig onderhoud.
Alleen misschien een paar tegels als straatje naar je voordeur leggen. Als het kleine tegeltjes zijn, kun je dat denk ik zelf wel (of misschien wil diegene die helpt het eruit halen daar ook wel even mee helpen?).
Dan loop je minder rotzooi/nattigheid naar binnen.
Als je geen tijd/zin hebt in tuinonderhoud zou ik geen gras doen. Van alles wat ik in mn tuin heb staan, kost het gras me het meeste werk.
Ik zou een paar grote planten erin zetten: lavendel is bv niet zo duur, wordt snel een grote volle bos, staat mooi, en maakt insecten blij.
En dan een bodembedekker voor er rondomheen. Dat is minder werk dan gras en goedkoper dan tegels en houdt ook onkruid tegen.
[verwijderd]
Ik ben even gauw rond gaan kijken online, vanavond ga ik beter kijken. Graszoden vallen qua onderhoud wel mee als je het gewoon maait en sproeit toch? Of heb ik er nog meer onderhoud aan? Ik heb echt totaal geen groene vingers en als het aan mij ligt stort ik cement .
Ik heb nog wat grint bedenk ik me nu, dat gaat er in ieder geval weer in. Ligt nu her en der door de tuin. Maar dan heb ik nog zo'n 40m2 over.. Ex en ik waren begonnen met het leeghalen van de tuin, toen ging onze relatie voorbij en heb ik er niks meer aan gedaan. Dat geeft een beeld van de huidige situatie denk ik . Ik had de tuin ook op de planning, maar pas over een maand of 2/3. Dan zou het financieel wat beter te doen zijn.
Houten vlonders vind ik mooi! Nooit eerder aan gedacht. Maar die kon ik nog niet zo snel goedkoop vinden, ga ik vanavond nog even verder voor kijken.
Ik woon vlak aan de grens van Duitsland. Daar zijn plantjes goedkoper hoorde ik. Dat scheelt dan ook wel weer. En ik heb nog een mooie appelboom in mijn voortuin, die wil ik laten staan
[verwijderd]
fafa oh ik lees bij jou nu dat het gras zoveel onderhoud kost. Daar heb ik me dan op verkeken. Jammer
Fijn dat je het even zegt!
[verwijderd] Hier een klein stukje gras maar maar weinig onderhoud. In het voorjaar verticuteren, bemesten en evt kalk en evt wat bijzaaien. En af en toe maaien en onkruid eruit trekken, maar hier hebben we maar weinig onkruid.
De tuin volgooien met aarde en grote goedkope planten is ook een optie. Zou wel een pad naar de voordeur maken. Maar gras is misschien voor de kinderen wel fijn?
[verwijderd]
Ik zou gras doen en een stukje wilde bloemen.
Gratis zaadjes via natuurmonumenten. Zeker als je tuin zo groot is.
Bij ons achter is een huis waar ze al jaren klussen. die voortuin is tijdens het ophogen van de straat leeggehaald en nu groeien er allerlei kleurrijke bloemen. Zo gezellig. Hoef je ook niks aan te doen
[verwijderd]
[verwijderd] gras moet je maaien
Gooi eens een foto online. Van de stand van je tuin op dit moment... als de woningstichting zich ermee bemoeit...
[verwijderd] heel goed idee.
Lees net dat je een boompje in de voortuin hebt. Ik zou daar dan de grind omheen strooien. En dan daar rond omheen bloemen doen. Paadje naar de voordeur met losse vlondertegels.
Kijk ook eens bij Action. Daar hebben ze ook allerlei bedenkers voor grond in de tuin.
Wat grote planten en dan van dat boomschors er om heen?
wij zelf hebben gras in de voortuin, inderdaad regelmatig maaien en thatβs it. In het begin wel sproeien en zomers eventueel, ligt er ook aan hoeveel zon er op komt.
Vlonders kunnen wel heel glad worden.
Snoopy1979
Ik zie het idd. Voor kleine stukjes een goedkope snelle manier maar voor ruim 50m2 wordt het alsnog best prijzig..
[verwijderd]
Wat een gedoe, zo'n tuin
[verwijderd] ik heb nu 3x geprobeerd een foto te plaatsen maar ik krijg steeds een foutmelding. Ik probeer het later nog eens.
Goedkoop kunstgras zie ik ook nog staan, is ook nog een idee. Al vraag ik me af hoe goedkoop ik dat ga vinden. In de achtertuin hebben we namelijk kunstgras van de Action. De variant die van betere kwaliteit is. Maar dat zijn zulke kleine stukjes gras.
Onderhoud met gras verschillen de meningen over als ik dat zo lees. Daar denk ik nog even over na.
Ik heb net vlonders gevonden die 50x50 zijn en 3 euro per stuk. Korting mogelijk vanaf 40 stuks. 4 nodig per m2. Geen idee of dit duur is.. graszoden zijn hier voor 3,25 per rol.
Ik moet ook nog even kijken of ik de voortuin nog moet ophogen als alles eruit is. Want er staan 2 grote vlinderstruiken in die er ook uit moeten. Die zijn echt een paar meter breed als ze in bloei zijn. Heel mooi maar het geeft zoveel onkruid onder die struik en om dat weg te halen moet je dus onder die struik kruipen. Dat "vergeet" ik steeds
Lavendel vind ik een goed idee! Dat wilde ik graag in de tuin hebben.
De zaadjes van natuurmonumenten vind ik ook een leuke tip!
Morgenochtend ga ik naar de Action. Eens kijken wat ik daar nog verder voor de tuin kan vinden.
[verwijderd] Want er staan 2 grote vlinderstruiken in die er ook uit moeten. Die zijn echt een paar meter breed als ze in bloei zijn. Heel mooi maar het geeft zoveel onkruid onder die struik en om dat weg te halen moet je dus onder die struik kruipen. Dat "vergeet" ik steeds
Is flink terugsnoeien geen optie? En dan iets eronder wat onkruid enigzins tegenhoudt?
Gras vind ik zelf niet veel werk. Bij warm weer sproeien maar dat is sproeier aan de slang en aanzetten. Maaien doe ik niet wekelijks, onkruid vind ik ook wel meevallen. Tenzij je madeliefjes ook niet wil dat stond er hier vooral voor we het vernieuwde (egaliseren dus nieuw gras moest ook)
[verwijderd]
Ik zou voor (kunst)gras gaan en eventueel wat grote potten met bloemen. Dat staat altijd gezellig.
Vlonders zijn wel leuk maar die kunnen erg glad worden.
Een goed worteldoek met grind kan ook. Ik heb overigens geen idee van de kosten.
Als je bezig bent in de tuin moet je gewoon aan alle stomme acties van je ex denken, en de boosheid die dit oplevert gebruik je om het onkruid eruit te trekken. Zo deed ik dat en dat onkruid ging er dus rap uit
Ik zou gewoon gras doen, dat hebben wij ook voor en achter en is niet veel.werk, elke 2 weken maaien in de zomer en bij warm.weer sproeien. In voorjaar keer bemesten en dat was het. We hebben er nooit onkruid in