[verwijderd] Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis. Ik herken je gevoel helemaal. Op dit moment is het belangrijk dat je gaat relativeren om de angst af te vlakken. Ik 'probeer' je even te helpen op de manier hoe mijm fantastische psych dat doet.
Jouw gedachten/angst
Buikpijn》》》》je gaat dood
- Denk in kansen. Hoe groot is de kans dat er in die paar maanden een mega tumor is gegroeid》》》 een paar procent
- Als er een mega tumor zit, hoe groot is de kans dan dat je daaraan meteen doodgaat》》ook maar een paar procent
- Hoe groot is de kans mocht er een tumor zitten dat deze te behandelen is met de tegenwoordige kennis? 》》 heel veel meer procent dan dat je iig meteen dood zal gaan.
Punt wat ik wil maken is dat het niet zo zwart en wit is. Ik weet het. Zo gaat dat wel in onze hoofd. Er bestaat in onze hoofd geen ruimte tussen A en Z. Terwijl er tussen A en Z een heleboel stappen zitten.
Als enige wat ik je dus kan zeggen is relativeren relativeren en nog een relativeren. Ik ben daar ook heel slecht in maar dan praat ik met mijn moeder of vriend die helpen mij daarmee. Probeer te focussen op het nu en niet op iets wat nog helemaal niet vasstaat.
Ohw en praat er gewoon over dan js het van je af. Hou je gevoelens niet binnen die voeden de angst alleen maar. Ga iets doen voor afleiding.