Ik ben rechtshandig. Zoon is ook rechtshandig. Dochter nog lang niet te zeggen
Ben jij links of rechtshandig
Mamabeertje Ik weet dat het nog kan veranderen tot ongeveer eind groep 2
Oh, dat wist ik dan weer niet! Maar ons zoontje ook vanaf 1,5-2 jaar al super duidelijk linkshandig. Arts bij CB wilde het in eerste instantie niet geloven maar toen ze hem ook met links de bal zag schoppen moest ze toegeven dat de kans groot was.
[verwijderd]
Linkshandig. Beide kinderen zijn rechtshandig. En het lukt me niet om ze te leren veter strikken
- Bijgewerkt
Ik ben linkshandig en mijn zoon is ook linkshandig. Ze zeggen dat een kind pas na een paar jaar een voorkeur krijgt maar bij hem was het als baby al overduidelijk.
zelf schrijf ik alleen met links, knippen doe ik wel met rechts. Eten doe ik ook met links, met mijn rechterhand heb ik daar de motoriek niet voor.
mijn man is rechts en mijn dochter tot nu toe ook.
toch ondanks dat ik zelf linkshandig ben vind ik het wel lastig om mijn zoon dingen aan te leren zoals knippen en snijden. Omdat ik verder vrijwel alles met rechts doe (behalve schrijven en eten dan) denk ik steeds moet ik hem dat met rechts laten aanleren of met links? En nu ik er zo over nadenk weet ik dus helemaal niet met welke dingen hij welke hand prettiger vind.
Ik ga daar toch beter op letten.
Rechtshandig. Mijn oudste ook, de jongste is er nog niet over uit welke hand het wordt. Zij heeft de ene dag voorkeur voor rechts en de andere dag kan het links zijn. Ze is vast net als haar vader, bij hem zie ik wat de uitspraak 2 rechter handen hebben betekend. Alleen schrijven kan ie alleen met links.
Rechtshandig, vriend en oudste dochter allebei links. Jongste nog geen idee.
Ik merk wel dat mijn vriend dingen beter voor kan doen aan de oudste dan ik mbt knippen en veters strikken bijv.
Ik ben rechtshandig, mijn jongste ook. Mijn man en de oudste schrijven met links, verder zijn ze ook wel rechtshandig, het verschilt per ding. Bal gooien geloof ik wel links, badmintonnen geloof ik rechts (of man toch links?). Nou ja, verwarrend in ieder geval dus . Toen mijn oudste voor het eerst een keer ging badmintonnen vroeg ze ook in welke hand haar racket moest, was voor haar dus niet duidelijk.
Knippen doen ze met links, want dat is voor beide dus wel eens onhandig.
Mijn man en ik zijn rechts, oudste dochter ook. De middelste is links en van de jongste valt het nog niet te zeggen.
Allemaal rechts
Ik ben rechtshandig maar 2 benig, mijn man is rechtshandig en een linkspoot, mijn zoon is rechtshandig en een rechtspoot en mijn dochter is 2 handig (gaf leuke taferelen in het begin van dit schooljaar in groep 3, de ene juf was er van overtuigd dat ze links was en de andere dat ze rechts was... heb het toen maar even uitgelegd ) en een linkspoot alhoewel ze ondertussen met rechts bijna even goed is.
Kortom volgens 'de boekjes' spoort alleen mijn zoon volgens mij.
- Bijgewerkt
Rechtshandig, net als mijn vriend en iedereen in onze voorgaande lijnen. Ik heb een tijdje alles tweehandig gekund maar ik ben op een gegeven moment met rechts verder gegaan. De oudste is linkshandig. Dat wisten we heel vroeg al en wordt steeds meer bevestigd.
Ik schrijf met links, maar knip met rechts. Ik eet mijn soep met rechts maar snijd bijvoorbeeld vlees met links (dan dus een vork in mijn rechterhand.) Maar als ik dan weer ui of komkommer ofzo snijd dan doe ik dat met rechts.
Qua sporten e.d. heb ik ook een voorkeur voor rechts. En mijn computermuis heb ik ook rechts, wat super handig is want op mijn werk kan ik tegelijkertijd bellen, schrijven en de computer gebruiken
Ik weet dus eigenlijk zelf niet of ik nou links of rechtshandig ben
Ik ben linkshandig
Ik heb trouwens een raar trekje: bij anderen en als ik uiteten ga etc eet ik keurig met vork links en mes rechts maar eigenlijk vind ik dat dus mijn hele leven al super irritant eten en wil ik het liefst mijn vork rechts hebben en zo eten. Wat ik thuis ook vaak nog wel eens doe, wat dan commentaar van mijn man (als voorbeeld voor kinderen haha) oproept.
Ik ben linkshandig. Mijn vrouw ook, maar mijn dochter is waarschijnlijk rechtshandig en dat vind ik stiekem best een beetje jammer, al is het handig voor haarzelf, later met gym en het kunnen knippen en schillen van aardappels bij anderen en zo. Maar een linkshandig huishouden had me leuk geleken!
[verwijderd]
Hopsatee dat heb ik ook! Mijn motoriek wb eten zit gewoon niet goed denk ik, haha.
Ik snijd met rechts en wissel daarna snel mijn vork en mes om.
Als we uit eten gaan probeer ik het wel goed te doen, maar het voelt altijd wat onhandig om mijn vork links te hebben.
Ik ben rechts, man is links en oudste is rechts. Jongste weet ik nog niet
[verwijderd]
Ik schrijf links maar voor de rest doe ik alles rechts (snijden, knippen, slaan, schoppen).
Mijn man is wel helemaal links. Onze kinderen (zover ik van dochter nu kan zien) zijn beide rechts. Alleen is zoon qua schoppen (voetbal) wel weer links.
[verwijderd]
Maar dat is op zich wel logisch toch? Mijn vlees snij ik ook met rechts, maar daarna eet ik bijvoorbeeld de aardappelen ook met rechts. Omdat dat met die hand het beste wil. Volgens mij doen een heleboel mensen dat.
Ja ik snij idd ook met rechts en eet vervolgens met rechts. Ik muis trouwens met links, heb ik mezelf aangeleerd. Wel met knoppen op rechts ingesteld