Opeens bedacht ik me door een ander topic dat veel dingen voor rechtshandig gemaakt zijn.
Uiteraard word er wel meer rekening mee gehouden dan vroeger en zijn er ook producten voor linkshandige op de markt.
Maar desondanks merk ik als linkshandige dat toch soms bepaalde dingen niet handig zijn.

Nu ben ik benieuwd zijn jullie links of rechtshandig?

• [verwijderd]

Rechts.

Maar mijn dochter is links. Is niet handig als ik haar hand wilde begeleiden met bijvoorbeeld het leren snijden van iets 😅

Maar verder nog geen idee hoe en wat hoor, ze is pas 5 😉

Rechts. De kinderen ook. Man links

• [verwijderd]

Links.
De wereld is inderdaad gemaakt voor rechtshandigen, haha

Rechts
Vriend is linkshandig, enorm geluk bij een ongeluk omdat hij zijn rechterkant nu niet meer kan gebruiken!

• [verwijderd]

Pimpelmeesje Bij mijn zwager ook geluk bij ongeluk. Zijn linkerarm en hand zijn spastisch, gelukkig is hij rechtshandig.

Ik ben rechtshandig, mijn moeder en haar broer linkshandig, mijn vriend heeft twee linkerhanden maar gebruikt zijn rechterhand het meest om dingen te laten vallen en om te stoten.

Linkshandig en zoontje ook.
    Alleen met scharen heb ik vaak problemen. Die dingen knippen niet. Verder merk ik er weinig van.

Rechtshandig.

Man is linkshandig. Hij wilde pas de kinderen leren veters strikken, maar dat werd hem dus niet.

Veel van onze beide families zijn linkshandig, maar de kinderen rechtshandig.

Linkshandig! En mijn oudste zoon ook.

Rechts, man en oudste van bijna 5 ook rechts. Jongste van bijna 2 is links

Rechtshandig. Man is links, maar die red zich prima met gereedschap enzo, dus de onhandigheid van rechtshandige spullen zal voor hem meevallen. Dochter is nog afwachten, maar het zou me niet verbazen als ze ook links is.

Wij zijn beide rechtshandig. Dochter van 2 nog geen voorkeurshand.

Man en ik zijn linkshandig. De kinderen allebei rechts

Links! Dochter ook links en zoon rechts denk ik 🙂

Ik en oudste zijn rechts, man en jongste zijn links. Jongste had al heel vroeg een voorkeurshand, is niet veranderd.

Dat is overigens een van de weinige verschillen? Oudste is nl een kopie van dr vader, jongste van mij, alleen de voorkeurshand dus niet.

Rechtshandig, middelste zoon is linkshandig. Zijn beide opa's ook dus niet heel gek...