[verwijderd] Maatbekers (nummertjes staan altijd aan de verkeerde kant, zucht)

Hoe gebruik jij die dan onder de kraan?
Koud water zit rechts dus wil ik met rechts open draaien. En daarom dus maatbeker links vast waardoor het niet klopt (nu 1 van tupperware, die heeft het ook binnenin staan, ideaal).
Ik verwacht dat jij het ook zo doe. Maar of ik ben dan raar als rechtshandige of de ontwerpers denken allemaal niet na

Allemaal rechtshandig. Jongste is nog even afwachten, maar denk ook rechts.

• [verwijderd]

Toch6 ik doe het zoals jij het doet maar dan met de reden dat ik de maatbeker automatisch met links pak.
    Goede merken denken er inderdaad aan dat de koude kraan rechts zit (en dat linkshandigen bestaan) waardoor er aan beide kanten nummertjes staan 😛

1981mama Hoezo is het moeilijk om je kinderen dan te helpen met snijden of veters strikken? Dan doe je het toch gewoon face to face ipv ernaast/erachter? Zodat ze spiegelbeeld zien?

Mijn zoontje is links en ik rechts. Als ik hem wil helpen met snijden hou ik zijn handje vast zodat hij niet alleen ziet, maar ook voelt hoe hij moet snijden. Alleen dat werkt dus niet.

[verwijderd] Handremmen op een fiets

Hoezo deze?
      Ik heb 2 afgebroken tanden door een fietsongeluk waarbij ik over de kop vloog, vraag me af of er inderdaad verband is met linkshandigheid.

Hebben jullie vooroordelen over linkshandigen? Creatiever, onhandiger enz...? Ik merk zelf dat ik het altijd een pre vind als iemand linkshandig is, dan kan ik je al bijna niet meer onaardig vinden haha.

• [verwijderd]

Vulpen dat zou goed kunnen. Ik ben daardoor ook een keer over de kop gevlogen. De voorrem zit vaak links, de achterrem vaak rechts. Bij linkshandigen is de linkerhand vaak sterker, als je opeens heel snel moet remmen en je drukt beide remmen in dan druk je de linkerrem harder in dan de achterrem (welke sowieso al een zwaardere rem is) en zo vlieg je over de kop.
        Een ander probleem is dat je instinctief je linkerhand gebruikt. Bij gewoon remmen is het niet erg om de voorrem te gebruiken maar bij een hardere snelheid of stijlere weg is het wel een probleem. Als je dan niet oplet en je remt alleen met links dan vlieg je over de kop. Een rechtshandige zal dit probleem veel minder snel hebben want die gebruikt instinctief zijn rechterhand en dus de achterrem.

Ik heb geen vooroordelen over links of rechtshandigen. Creatief zijn, langer/korter leven, ADD hebben, onhandiger zijn vind ik allemaal onzin. Ik hoor het wel vaak, maar dat is gewoon ene oor in andere oor uit 😛

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Ik ben rechtshandig, ik kan geen eens een bord optillen met links... Veel therapieën voor gehad om ook links meer te kunnen gebruiken, maar helaas. 😂

[verwijderd] Ah thanks voor de uitleg!
          Dat korter leven klopt vrees ik wel, als we massaal over de kop blijven vliegen 😉

Mamabeertje ik Kan met beide handen snijden (smeer brood met links en avondeten is mes rechts) maar ik zit sowieso altijd tegenover hem als ik hem help snijden. (Hij zit "dwars" op mij, allebei een andere kant vd tafel)

[verwijderd] Ik wissel dat ook, haha. Ik eet ook gewoon in een restaurant met rechts hoor. Zou niet weten waarom ik dan ineens links moet eten.
            Dafne en ik zijn rechtshandig, vriend linkshandig.

Ik ben links maar al die ongemakken herken ik zelf niet. Misschien komt dat omdat ik zelf vrijwel alles met rechts doe.
            Alleen met broodjes smeren en knippen vind ik het weleens lastig bij mijn zoon omdat im dat rechts doe en niet altijd weet wat hij prettiger vind. Oh en schrijven omdat je dan een blauwe vlek krijgt.
            Maar verder heb ik nergens last van.
            een maatbeker kan je toch gewoon even omdraaien en zo’n plaatje dat je niet kan zien op een mok/kopje kan mij ook niks schelen.

Ik ben rechts, mijn man ook. Onze oudste heeft als voorkeurshand links maar kan ook heel veel, of zelfs beter, met rechts. De fysio noemde dat ambidextrie geloof ik. Onze jongste lijkt rechtshandig te zijn.

Vulpen Hebben jullie vooroordelen over linkshandigen? Creatiever, onhandiger

Mijn man is wel creatief, maar ook heel erg handig.

Wij zijn allemaal rechtshandig. Ik ken niemand in mijn directe omgeving die linkshandig is.

Man en ik allebei rechtshandig, dochter denken we dat die linkshandig is!

Die ringbandmappen zijn standaard vervelend hoor, ook voor rechtshandigen 😆