Rechts, man en oudste van bijna 5 ook rechts. Jongste van bijna 2 is links
Ben jij links of rechtshandig
Rechtshandig. Man is links, maar die red zich prima met gereedschap enzo, dus de onhandigheid van rechtshandige spullen zal voor hem meevallen. Dochter is nog afwachten, maar het zou me niet verbazen als ze ook links is.
Wij zijn beide rechtshandig. Dochter van 2 nog geen voorkeurshand.
Man en ik zijn linkshandig. De kinderen allebei rechts
Links! Dochter ook links en zoon rechts denk ik
Rechts
Ik en oudste zijn rechts, man en jongste zijn links. Jongste had al heel vroeg een voorkeurshand, is niet veranderd.
Dat is overigens een van de weinige verschillen? Oudste is nl een kopie van dr vader, jongste van mij, alleen de voorkeurshand dus niet.
Rechtshandig, middelste zoon is linkshandig. Zijn beide opa's ook dus niet heel gek...
Allemaal rechtshandig.
Ik linkshandig en rest van het gezin rechtshandig.
Wij zijn allemaal rechtshandig, behalve mijn zoontje. Die is linkshandig.
Ik weet dat het nog kan veranderen tot ongeveer eind groep 2, maar ze hebben het allebei vanaf de geboorte al zo, dus dat verwacht ik niet. Vind het wel grappig om te zien.
[verwijderd]
Beide rechtshandig, zoon denken we dat hij linkshandig gaat worden (nu anderhalf), heeft al een sterke voorkeur
- Bijgewerkt
Ik ben rechts, dochter ook. Mijn man is links, oudste zoon ook.
Grappig is dat zowel mijn man als zoon, die dus allebei linkshandig zijn, wel voetballen met rechts.
Mijn man speelt ook gitaar met rechts. Dat heeft hij zo aangeleerd gekregen omdat linkshandige gitaren veel minder verkrijgbaar zijn en (dus) stukken duurder.
Ik ben rechtshandig, maar onze kinderen zijn beide linkshandig
Ik ben rechtshandig. Zoon is ook rechtshandig. Dochter nog lang niet te zeggen
Mamabeertje Ik weet dat het nog kan veranderen tot ongeveer eind groep 2
Oh, dat wist ik dan weer niet! Maar ons zoontje ook vanaf 1,5-2 jaar al super duidelijk linkshandig. Arts bij CB wilde het in eerste instantie niet geloven maar toen ze hem ook met links de bal zag schoppen moest ze toegeven dat de kans groot was.
[verwijderd]
Linkshandig. Beide kinderen zijn rechtshandig. En het lukt me niet om ze te leren veter strikken
- Bijgewerkt
Ik ben linkshandig en mijn zoon is ook linkshandig. Ze zeggen dat een kind pas na een paar jaar een voorkeur krijgt maar bij hem was het als baby al overduidelijk.
zelf schrijf ik alleen met links, knippen doe ik wel met rechts. Eten doe ik ook met links, met mijn rechterhand heb ik daar de motoriek niet voor.
mijn man is rechts en mijn dochter tot nu toe ook.
toch ondanks dat ik zelf linkshandig ben vind ik het wel lastig om mijn zoon dingen aan te leren zoals knippen en snijden. Omdat ik verder vrijwel alles met rechts doe (behalve schrijven en eten dan) denk ik steeds moet ik hem dat met rechts laten aanleren of met links? En nu ik er zo over nadenk weet ik dus helemaal niet met welke dingen hij welke hand prettiger vind.
Ik ga daar toch beter op letten.
Rechtshandig. Mijn oudste ook, de jongste is er nog niet over uit welke hand het wordt. Zij heeft de ene dag voorkeur voor rechts en de andere dag kan het links zijn. Ze is vast net als haar vader, bij hem zie ik wat de uitspraak 2 rechter handen hebben betekend. Alleen schrijven kan ie alleen met links.
Rechtshandig, vriend en oudste dochter allebei links. Jongste nog geen idee.
Ik merk wel dat mijn vriend dingen beter voor kan doen aan de oudste dan ik mbt knippen en veters strikken bijv.