[verwijderd] je hebt gelijk dat je mij kwijt bent en niet begrijpt. Ik heb al meerdere keren gezegd dat het mijn mening, mijn visie en geen feit is. In mijn eerste bericht richting jou verduidelijk ik zelfs nog dat dit mijn mening is en geen feit. Schijnbaar is dat niet wat je wil lezen. Jij voelt je aangevallen over het feit dat ik richting mijn kind het woord is ipv ik vind gebruik. Ik zeg tegen mijn kind ook dat we van de apen afstammen, de oerknal heeft plaatsgevonden, dat we feitelijk dieren zijn met een toevallig op bepaalde onderdelen ver ontwikkeld, maar verder soortgelijk brein en dat er geen God bestaat. Voor ons is dit een zekerheid, net zoals andere gezinnen vanuit hun zekerheden geloven dat er wel God is en dit zo uitdragen naar hun kinderen. Ik was in mijn eerste antwoorden helemaal niet bezig met een ‘zinvolle’ discussie voeren, maar ik gaf antwoord op de vraag van het topic. Dit heb ik echter al eerder gezegd. Net zoals dat ik geen antwoord ga geven op de opmerking dat ik mijn kinderen geen ruimte geef. Dat is namelijk geen vraag, maar een aanvallende opmerking. Als jij graag wil geloven dat ik daarmee geen respect hebt voor andere meningen, is dat wat mij betreft prima. Als jij wil geloven dat in ons gezin geen ruimte is voor andersdenkenenden of alternatieve visies van de kinderen ook prima. Ik vind op dit moment alles prima.
Vind je het oké, om dit gesprek nu te beëindigen? Als je er nog iets over kwijt wilt, is dat natuurlijk goed en bij oprechte vragen, wil ik daar nog wel antwoord op geven. Verder heb ik niet zo zin meer om er veel energie aan te besteden als we in herhaling gaan vallen.