[verwijderd]
Ik vind jou als persoon niet respectloos (wat je continu blijft roepen maar ik nergens heb gezegd), jouw visie prima, jouw opvoedingsstijl weet ik te weinig van om überhaupt een mening over te hebben en dat moet je vooral zelf weten, maar ik vind je woordkeuze op dit forum onprettig en lichtelijk kwetsend.
Als jij tegen je kind zegt dat God niet bestaat in jouw ogen, be my guest, dat is je goed recht. Iets complete onzin noemen op een forum met andersdenkenden had gewoon anders gekund, net als je opmerking dat iemand dat voor zich moet houden. Op eenzelfde manier dat het kwetsend kan zijn om de bijbel een sprookjesboek te noemen tegen een gelovige.
Het enige wat ik je gevraagd heb is als jouw kind zelf een andere keuze zou willen maken, of je dan ook nog steeds voor deze harde bewoording zou kiezen of dat je op dat moment ruimte zou creëren voor een andere manier van formuleren en een open discussie.
Ik geloof er niet in komt al heel anders over dan dat is natuurlijk complete onzin.
Ik geloof overigens ook niet in God hoor, en dat zeg ik ook tegen mijn kinderen. Maar het is niet aan jou, aan mij of aan onze kinderen om te bepalen of iets onzin is voor een ander. Het blijft een persoonlijke keuze.
Maar als jij wil blijven vasthouden aan dingen die ik niet gezegd heb, dan kan ik daar weinig aan veranderen en ik blijf mezelf niet verdedigen. Ik heb in geen enkel opzicht een probleem met jou, jouw mening of jouw opvoeding, ik had alleen graag gezien dat je je woorden hier anders geformuleerd had omdat ze nogal hard overkwamen. That's it.
Overigens lijkt het me inderdaad een goed idee om dit gesprek verder te beëindigen, gezien het duidelijk het gebrek aan nonverbale communicatie mist waardoor we elkaar niet lijken te begrijpen..