iMoeder ik vind het altijd knap als mensen dat kunnen. Ik vind mezelf best slim maar voor dit soort dingen heb ik echt een blinde vlek, ik vind dat zo moeilijk!

Sevenof9 Ik vind het superleuk hoe jouw brein werkt 😂 het is een hele creatieve oplossing

Manque ach, met dat brein ben ik uiteindelijk geslaagd met een 5,5 voor wiskunde dus wat dat betreft vind ik het ook wel prima 😛 maar ik vind het helemaal niet creatief, ik kijk gewoon naar wat er staat. Ik vind jouw oplossing creatiever.

Ik vroeg die som aan mijn vriend, zegt hij: 36. Ik: Hè? Hoe weet je dat?

Hij vond mijn berekening 'apart'...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Manque Hier ben ik het helemaal mee eens hoor, je moet ook informatie uit een verhaal kunnen destilleren en bepalen wat je daar mee moet doen. Niks mis mee. Maar dan moet uit de vraagstelling wel ondubbelzinnig blijken wat er nou eigenlijk gevraagd wordt. Uit mijn eerdere reactie [verwijderd] en de reacties van Blue en Sevenof9 blijkt al dat je de vraag ook op andere manieren kunt interpreteren en daarmee op een andere berekening en uitkomst uitkomt, die taalkundig gezien ook kloppen bij de vraag. Dan is de vraag dus niet ondubbelzinnig. Mijn probleem is niet dat ik geen gegevens uit een verhaal zou kunnen halen en daarmee rekenen, dat zit echt wel snor).

Dus wat mij betreft prima om sommen regelmatig in contexten te plaatsen, maar dan wel een reële context met ondubbelzinnige vraag, zodat de lezer met zekerheid kan bepalen wat er van hem gevraagd wordt.

• [verwijderd]

Manque Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed hoe je deze reactie bedoelt en hoe ik erop moet reageren. Meen je het nou echt en ben je overtuigd? Bedoel je het sarcastisch? Of moet ik het nòg anders lezen? Het voelt eerlijk gezegd niet echt fijn. Ik schreef die dingen niet om op te scheppen ofzo, maar gewoon om te laten zien dat er ook echt wel objectieve maatstaven zijn die bewijzen dat ik heus wel ruwe data uit een verhaal kan halen om daarmee te rekenen. Ik heb mijn reactie nu dan maar aangepast...

• Blue hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje apart.

Edit: zie nu dat het bericht verwijderd is

• Manque hebben hierop gereageerd.

Blue Ik heb mezelf uitgelegd aan Janna en ik ga ervan uit dat dat voldoende is. Zij heeft haar reactie ook aangepast.

• Blue hebben hierop gereageerd.

Manque prima. Ik reageerde een beetje defensief denk ik omdat ik me ook al wat aangevallen voelde door je eerdere post.
          Maar dan laten we het hierbij.