Ik zit nu in Tell me everything van Elizabeth Strout. Ik ben fan, heb bijna alles gelezen van haar nu. Ze schrijft zo empathisch, zo beeldend. Echt een aanrader.

5 dagen later

Jaaaaaren geleden, toen ik mijn vriend weer 'herontmoette' heb ik dit boek bijna stukgelezen. Vervolgens uitgeleend aan iemand en nooit meer terug gezien. Al jaren staat hij op mijn lijstje om weer opnieuw aan te schaffen, maar is er nooit van gekomen, tot nu. Ik ben zo benieuwd naar het verschil in leeservaring toen we aan de start van het proces stonden en hoe we er nu in staan πŸ₯°

Even vooropgesteld dat ik genoeg concentratie heb om langer dan 10 minuten te lezen dan, terwijl ik wacht op de kpn-monteur πŸ€“

5 dagen later

Trees ik heb deze nu ook gelezen, had hem in een paar dagen uit! Ik vind het ook echt een aanrader.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Vulpen is dit een soort Stam van de Holenbeer? Klinkt erg vergelijkbaar.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Sevenof9 Ja, maar dan meer historisch verantwoord, beter geschreven en meer geschikt voor kinderen vanaf 12 of zo.

Sevenof9 wat ik ontzettend knap vond van de schrijfster dat ze haar bedenkingen en kritische vragen goed kon verwoorden, maar er tegelijkertijd ook in slaagde zeer respectvol te blijven en eerlijk bleef in haar verhaal. Het is zo makkelijk om vanuit kritiek het negatiever af te schilderen, maar ze wist ondanks haar eigen kritische noten wel een beeld te schetsen van een familie wat over het algemeen heel gelukkig was met het door hen β€˜gekozen’ levenspad. In hoeverre het natuurlijk een keuze is.

• Bijgewerkt

Ik ben daarna deze gaan lezen. Het leest als een trein en is moeilijk weg te leggen, maar het verhaal is echt afschuwelijk. Na elke pagina dacht ik dat het niet erger kon, wat mensen elkaar kunnen aandoen, maar helaas dat kon wel. Een verhaal wat je echt bij blijft en onder je huid gaat zitten. Het tweede deel is makkelijker te lezen, in de zin van minder gruwelijk.

Het gaat over een jong meisje dat uit haar stam in Soedan wordt geroofd en in de slavernij belandt.

Het is het waargebeurde verhaal van deze vrouw. De eerste zwarte vrouw die heilig verklaard is in 2000.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Josephine_Bakhita

Ik ga nu aan deze beginnen. Ik heb even behoefte aan iets wat minder zwaar is.

Trees Ja dat vind ik ook! Echt heel bijzonder.

Puzzelstukje heb je Armoede uitlegd aan mensen met geld van Tim Sjongers (via de correspondent) ook gelezen?

June nee die staat nog op mijn lijstje. Hierna dromenmakers lezen, over kansarme scholen. De meneer die meegeschreven heeft, heb ik binnenkort gesprek mee. Dus eerst die lezen en daarna Sjongers.

iMoeder nou, echt nΓ©t hoor! Hij is vandaag verschenen, ik kwam net na de levering van de vracht binnen bij de Bruna. Hij lag nog niet eens in de kast, ze waren nog bezig de kratten uit te laden.
          Dus als je hem morgen koopt, ben je nog steeds een van de eersten πŸ˜‰

iMoeder ik had de eerste in het Nederlands, dus ik maak mijn serie op die manier af!

Even iets anders, heel flauw, maar Google Rebecca Yarros en klik op de draak 😁