Sevenof9 wat ik ontzettend knap vond van de schrijfster dat ze haar bedenkingen en kritische vragen goed kon verwoorden, maar er tegelijkertijd ook in slaagde zeer respectvol te blijven en eerlijk bleef in haar verhaal. Het is zo makkelijk om vanuit kritiek het negatiever af te schilderen, maar ze wist ondanks haar eigen kritische noten wel een beeld te schetsen van een familie wat over het algemeen heel gelukkig was met het door hen β€˜gekozen’ levenspad. In hoeverre het natuurlijk een keuze is.

• Bijgewerkt

Ik ben daarna deze gaan lezen. Het leest als een trein en is moeilijk weg te leggen, maar het verhaal is echt afschuwelijk. Na elke pagina dacht ik dat het niet erger kon, wat mensen elkaar kunnen aandoen, maar helaas dat kon wel. Een verhaal wat je echt bij blijft en onder je huid gaat zitten. Het tweede deel is makkelijker te lezen, in de zin van minder gruwelijk.

Het gaat over een jong meisje dat uit haar stam in Soedan wordt geroofd en in de slavernij belandt.

Het is het waargebeurde verhaal van deze vrouw. De eerste zwarte vrouw die heilig verklaard is in 2000.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Josephine_Bakhita

Ik ga nu aan deze beginnen. Ik heb even behoefte aan iets wat minder zwaar is.

Trees Ja dat vind ik ook! Echt heel bijzonder.

Puzzelstukje heb je Armoede uitlegd aan mensen met geld van Tim Sjongers (via de correspondent) ook gelezen?

June nee die staat nog op mijn lijstje. Hierna dromenmakers lezen, over kansarme scholen. De meneer die meegeschreven heeft, heb ik binnenkort gesprek mee. Dus eerst die lezen en daarna Sjongers.

iMoeder nou, echt nΓ©t hoor! Hij is vandaag verschenen, ik kwam net na de levering van de vracht binnen bij de Bruna. Hij lag nog niet eens in de kast, ze waren nog bezig de kratten uit te laden.
      Dus als je hem morgen koopt, ben je nog steeds een van de eersten πŸ˜‰

iMoeder ik had de eerste in het Nederlands, dus ik maak mijn serie op die manier af!

Even iets anders, heel flauw, maar Google Rebecca Yarros en klik op de draak 😁

CrazyCatLady Ik zie geen draak 🫣 maar wel op mijn lijstje gezet. Klinkt als ene serie die ik leuk vind.

Nu lees ik de Fever series van Karen Marie Moning

Meca rechts onderin, paars rondje. Duurt een paar seconden voor hij verschijnt!

8 dagen later

Trees heb je deel 2 al gelezen? Ik ben daar nu in bezig, ongeveer op de helft, maar vind het echt een stuk minder dan mazzel tov. Voelt een beetje bij elkaar geraapt.

• Trees hebben hierop gereageerd.