CrazyCatLady Internet is gewoon een enge plek soms
Klopt. Ik zie op TikTok ook wel eens gekke dingen voorbij komen. Mijn FY kwam een tijdje op ‘witchtok’. En dan waren er bepaalde rages wat ineens hip was om te doen. Bijv als je wilde los komen van iemand dan moest je twee kaarsen naast elkaar zetten met een touwtje er tussen. En dan die aansteken allebei en hoe dan het touwtje valt laat ziet of de band met iemand verbroken is. Dat ging ineens Jan en alleman doen. Dat ik denk, ja ik weet niet hoor. Maar Wicca daar zit toch heel veel achter. Niet dat bepaalde rituelen dan een TikTok hypje moeten worden en iedereen maar wat aanklooit. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. En vind het ook wat respectloos naar ‘echte’ wiccans.
Ik kwam laatst ook op eetstoornis tok terecht. Daar werd ik al helemaal depressief van. Heb twee video’s gerapporteerd die duidelijk over de grens waren. Geflagged als ‘inappropriate’ met ‘aanzetten tot ongezond lichaamsbeeld en afvallen’. Maar volgens TikTok is ‘elke kilo die je afvalt brengt je dichter naar de hemel’ met een hoop plaatjes van engelen er bij, geen violation.
Toen heb ik alles maar geblokt.