- Bijgewerkt
CrazyCatLady de vormgeving vind ik prachtig. Er wordt heel veel aangestipt, maar wel heel overzichtelijk. Ik had eerder al twee boeken over dit onderwerp gelezen, maar ik vind dit de meest volledige. Het is vrij oppervlakkig, maar daardoor wel behapbaar. Pluspunt vind ik dat ze veel alternatieven geeft voor een laag budget en dat ze ‘flexibel’ is met regels. Ik hou er niet van als alles precies volgens 1 manier moet.
Qua inhoud spreekt mij alleen het eerste deel mij aan (kwart moet ik nog wel lezen). Het Jaarwiel en de bijbehorende feesten, vind ik echt interessant. Vooral als manier om mij meer te verbinden met de natuur en de seizoenswisselingen nog bewuster mee te maken. Voor mij heeft de natuur zo kalmerende en ontspannende invloed dat ik hier wel iets meer mee wil doen. Tarot spreekt mij ook aan, maar dan vooral als een hulpmiddel t.b.v. persoonlijke ontwikkeling en niet om aan waarzeggerij te doen. Ik heb dus ook een deck besteld en al een boek hierover gereserveerd bij de bieb, wat denk ik gaat passen bij mijn doel. Alles mbt spreuken en magie waarover in het boek gesproken wordt, past niet bij mij. Het botst teveel met mijn opvatting dat juist wetenschap en kritisch denken de basis vormt voor mijn kennis over mijzelf en de wereld. Ik vind het wel interessant om over te lezen en ik denk dat als je het gebruikt om je intenties meer kracht bij te zetten, dat het ook waardevol kan zijn.
De boeken over kruiden etc moet ik nog aan beginnen. Ik weet daar al wel redelijk wat van af, maar lijkt mij leuk om verder in te verdiepen. Ik wil komende zomer mijn kruidentuin uitbreiden en veel meer mijn eigen thee gaan maken met kruidenmixen. Ik maak nu al wel thee van kamille, verschillende soorten munt, dropplant en citroenmelisse, maar er is veel meer en daar wil ik graag wat mee gaan doen.