Trees Ik ben benieuwd hoe ik dit zelf ga ervaren. Ik snap er to nu toe nog geen fluit van ๐ฌ. Aan de andere kant ben ik ook nog niet verder gekomen dan het lezen van een halfbakken website met een half scheel oog, terwijl ik moe was. Het enige wat ik onthouden heb, is dat je een grote โฆ. en een kleine โฆ. hebt en totaal iets van 77 of 78 kaarten. Ik denk dat ik nog iets meer informatie nodig heb
Je hebt inderdaad een grote arcana en een kleine. De grote zijn kaarten als Keizer, Dood, Zon etc, en die geven vooral inzichten in de grotere levensthema's.
De kleine arcana zijn vooral voor het dagelijks leven, of om te verduidelijken. Dat zijn de aas, getallen, schildknaap etc.
Die zijn onderverdeeld in 4 groepen:
Bekers: emotie, intuรฏtie, relaties etc (element water)
Zwaarden: intelligentie, logica (element lucht)
Pentakels: materiรซle bezittingen, geld (aarde)
Staven: inspiratie, ambitie, dromen (vuur)
De getallen volgen een soort verhaal. De Aas staat altijd voor een nieuw begin, en eindigt met het voltooien van iets.
De 10 van bekers staat dan bijvoorbeeld voor een harmonieuze relatie waarbij de partners op een lijn zitten, en het geluk door geven aan de volgende generatie.
Even heel kort door de bocht hoor, want veel is afhankelijk van de interpretatie, de vraag die gesteld wordt, de combinatie van kaarten, etc etc.
Wat ik doe is iedere dag een kaart trekken. Als ik geen specifieke vraag heb, krijg ik gewoon een random kaart om te leren. Ik heb het zelfs aan mijn deck gevraagd of dat inderdaad klopte, want als ik wel een specifieke vraag had kreeg ik ook echt een accuraat antwoord, en op andere dagen dingen die nergens op sloegen. Maar op de vraag of die vreemde kaarten echt puur waren om te leren, kreeg ik een kaart over leren, logica, gebruiken van hersenen etc ๐
Het is vooral veel oefenen dus, leren kennen van de kaarten, interpretatie, combinaties etc.
Ik zal zo even een foto maken, ik heb in dat boek een specifieke legging voor een eerste keer, om de kaarten te leren kennen, die is wel handig!
Edit:
Trees Ik denk dat het inderdaad gewoon doen is en ontdekken wat bij jou past. Het is denk ik heel persoonlijk waar iemand wel/ niet in gelooft. Ik geloof iig dat hier geen regels voor zijn.
Ik ben altijd heel terughoudend geweest over dit soort dingen. Altijd maar aanpassen, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg zeg maar. En dus ook heel voorzichtig met waar ik in geloof, heel sceptisch, altijd op het randje balanceren uit angst om uitgemaakt te worden voor zweefteef of weet ik het. Maar goed, dat mag ik wel wat meer los gaan laten vind ik. Wat boeit mij het eigenlijk of mijn buurvrouw me een boomknuffelaar vind ๐
Maar dat is dus echt gaan ontdekken...
Maar ja, dit
Trees Dit vind ik echt heel verdrietig ๐ข
Tja, dat is altijd al moeilijk geweest om over te praten want toen ik begon was het nog heel erg onbekend. Vervolgens gaf die sekte het naamsbekendheid, gingen Machine Gun Kelly en Megan Fox er met de term vandoor in enge bloedrituelen en nu is het tja.. middelbare school crushes en romantiseren van toxic shit dus.
Terwijl het alles behalve dat is..
Internet is gewoon een enge plek soms ๐ถ