Trees Met wat ik tot nu toe heb gelezen staat dit ook haaks op de filosofie achter hekserij en wicca.
Ja ik heb ook het idee dat er veel verdraaid wordt door tiktok-heksen π«£
Het idee dat alles in 3voud terug zou komen is iets wat volgens mij altijd een van de basisregels van wicca is geweest, maar schijnbaar wordt het idee van flexibel zijn door sommigen erg opgerekt. Mijn interpretatie van het flexibele is meer aanpassen aan de tijdgeest en kijken naar wat haalbaar is met budget/levensstijl, en niet zo zeer andere vrouwen vervloeken omdat jij hun man wil π
De tweelingziel-cultuur online is ook zo. Ja, het kan intens zijn en confronterend, maar dat wordt dus zo gedraaid dat relaties met huiselijk geweld ineens ware liefde is, want ik zag een 11:11 op de klok. Ech F off. Nee, gewoon, nee, nooit π
Trees Ik geloof niet in magie, maar ik denk wel dat als je ergens bewust de aandacht voor neemt en dit verpakt in een ritueel dat het dan meer resoneert dan als je is iets heel vluchtig voorneemt
Ik heb geen idee of ik geloof in magie. Ik geloof in energie, maar of ik dat wil doortrekken naar magie? Ik denk dat ik daar vanzelf wel achter ga komen als ik er meer over leer..
Trees Ik denk dat jij het stuk over de maan ook interessant gaat vinden. Ik heb daar zelf weinig mee, maar dat deel is wel uitgebreid.
Oh dat is wel fijn, dan hoef ik die andere niet meer te kopen π
Ik hoef geen hele uitgebreide boeken over ieder onderwerp (ik heb er al best veel ook...), dus dan is dat wel handig!
Trees Twee, want ik kon niet kiezen π¬
Ik heb er ook 2, de rider-waite en mystieke katten. Ik had eerder nog een stuk getypt maar weer weg gehaald, omdat ik dacht dat het niet echt relevant was, maar nu wellicht wel: het is echt heel bizar, maar het lijkt of mijn decks ook verschillende 'karakters hebben. Mijn rider-waite focust veel meer op mijn liefdesleven en voelt 'magischer', terwijl mijn kattendeck juist veel meer down to earth lijkt, en meer focust op logica. Heel apart.
Dat boek ziet er inderdaad ook interessant uit! Maar ja.. ik heb dus al te veel boeken π