Boekenclub π random reviews
[verwijderd]
iMoeder die titels zeggen me niks, maar ik ga eens op onderzoek uit! Zomer is echt mijn smut-seizoen. Balkonnetje, ijskoffie en bingen maar
Ik lees er momenteel een over een olympisch kampioen skiΓ«n, dat is alleen wel een beetje apart.. het halve boek gaat over sneeuw
iMoeder Weet niet hoe die in het Nederlands heet.
Maakt niet uit, ik lees Engels en Nederlands door elkaar, maar net wat voor handen is!
Heee,
Momenteel zit ik erg in een lees fase, goede therapie misschien (Of juist niet boeken om in weg te vluchten(?)).
Anyways lezen jullie nog iets momenteel?
Ik heb de afgelopen weken de volgende uitgelezen:
- It ends with us, super goed boek!!
- The housemaid, leuke thriller
- The murder at the fleethouse, erg goed
- The mountain is you, zelfhulpboek/psychologie voor het begrijpen wat achter zelfsaborterend gedrag zit.
Hooyo-shimbir ik lees momenteel een boek van Koert Lindeijer, Wolkenkrabber op de savanne. Gaat over zijn tijd als correspondent in Afrika.
Hiervoor de hele reeks van de zeven zussen gelezen, totaal niet mijn type boeken maar heel gek las dit heerlijk weg.
Hooyo-shimbir Ik ben bezig in Fourth Wing van Rebecca Yarros. Ik kwam die tegen op booktok en klonk goed, lyrische recensies, ook in de comments. Is een fantasty boek over een academy voor drakenrijders met smut ondertoon. Je zit er enorm snel in, leuk geschreven. Het is alleen verder geen hoogdravende literatuur, gewoon lekker weg lezen. Dat had ik even nodig want ik zat in een lees dipje.
Hierna ga ik door met The Priory of the Oranje Three. Daar was ik eerder aan begonnen maar dat is wel echt literatuur, ook fantasy. Hele uitgebreide wereld bouw en meerdere verhaal lijnen. Doet denken aan A Game of Thrones, de boeken.
The mountain is you is echt een goed boek. Heb jij er wat aan?
Hooyo-shimbir
Ik lees Batavia van Peter Fitzsimons. Aanrader als je van historische romans houdt die dichtbij de waarheid blijven, hij legt in het boek veel uit over zijn bronnen.
Laat ik deze weer eens nieuw leven inblazen
Ik heb net Het kleine huis bij de rivier van Selma Noort gelezen en ik vond het zo mooi. Het leek heel erg qua sfeer en stijl op Eilandheimwee, dat heb ik vroeger eindeloos herlezen. Niet te geloven dat ze bijna dertig jaar later gewoon nog zo'n boek schreef.
Het is voor 9+, dus als iemand met wat oudere kinderen nog een goed boek zoekt, geef ze dit eens
Vulpen heb m gevonden op storytel en naar mijn kids doorgestuurd! Thnx voor de tip.
Ik heb Amalia gelezen van Claudia. Maar ik vond het helemaal niks. Er zat totaal geen diepgang in. Wel uit, maar mwah.
Ik heb concept m gelezen. Die vond ik verrassend leuk! Apart, anders, verfrissend.
En nu weet door naar de outlander boeken deel 48.
Ik heb onlangs Souvenirs van de Bataclan gelezen van Ferry Zandvliet. Erg indrukwekkend.
Ook heb ik deel 1 (en nu ben ik deel 2 aan het lezen) van Het Landhuis van Anne Jacobs. Ja wat zal ik er van zeggen- het leest makkelijk en is vermakelijk maar niet echt boeiend en ik ben over een paar weken deze boeken vergeten. Maar ik heb ze gekregen dus dan lees ik ze Ik had ook nog zoβn zomergeschenk die ik tussendoor heb gelezen.
Klaar op mijn ereader staan
De Nomade (nieuwste van Anya Niewerra ik vind haar geweldig)
Waar het woud de sterren raakt
Ilussie van Camilla Lackberg
Wat een leuk topic!
De Selma Noort tip ga ik zeker onthouden @Vulpen!
Ik ben bezig met een lijst van klassiekers die ik niet gelezen heb maar vind dat ik gelezen moet hebben.
Ik heb Animal Farm van George Orwell net uit. Fantastisch! Leest lekker weg; is heel erg vermakelijk als je de tekst letterlijk neemt en intens confronterend en eng als je de diepere laag meepakt. 100 jaar nadat het geschreven is en de mens doet precies hetzelfde als toen⦠Brrr.. Aanrader.
Nu de Geheime tuin aan het herlezen. Zo mooi.
Puzzelstukje
Ho effe.. 48 delen van de Outlander serie?
Ik wacht nu op deel 29 van de Reacher serie.. dat vond ik al veel!
Bob_Ross oeps, klein detail. Ik luister via storytell. Dus dan zijn de boeken wat meer opgedeeld. maar de boeken zijn dik en het zijn er veel. Fysiek geen 48 hoor. Op storytell zijn er 72 delen. Maar de serie is nog niet afgelopen. Dus er moeten nog boeken komen.
Puzzelstukje
Ik ben gek op de serie, dus ik denk dat ik ook maar eens aan de boeken ga beginnen.
Misschien even wachten tot mijn studie afgelopen is.
Bob_Ross ja misschien handig. Maar zo heerlijk om lekker aan te zetten als ik bij de was ben of aan het schoonmaken ben. Gewoon onderdeel van mijn leven. Hoe bizar het ook klinkt.
Ik heb vanmiddag De onvoorzien van Thomas Olde Heuvelt uitgelezen. Ik heb genoten. Heerlijk spannend en redelijk wat horrortaferelen. En dan te bedenken dat hij pas 16 was toen hij het schreef.
Daarna Flamingo Beach van Suzanne Vermeer (het zomerlezengeschenk). Het las lekker weg, maar was niet echt spannend of zo. Ik had het ook zo uit.
Nu bezig in Street Freaks van Terry Brooks. Zijn eerste Science Fiction boek (normaal schrijft hij fantasy) en het begint gelijk al spannend.
Puzzelstukje
Ik heb dat met podcasts. Tijdens het fietsen, tijdens het koken, tijdens het winkelen. Heerlijk. Daarom heb ik een abonnement op Podimo genomen laatst.
- Bijgewerkt
Kyra73 Nu bezig in Street Freaks van Terry Brooks.
Aanrader dus? Ik ben aan het kijken wat ik voor de vakantie allemaal wil meenemen.
Ik heb net 7b van Aafke Romeijn uit. Erg saai, geen aanrader. Ik zou nu beginnen met de boeken van Bridgerton, maar ik kwam een ander boek tegen wat ik eerst wilde lezen. De fluisterman van Alex north. Ik moet nog beginnen, maar de voorkant sprak mij aan.