Boekenclub 📚 random reviews
Trees ik ben nu dit boek aan het lezen.
https://libris.nl/boek?authortitle=valerie-perrin/de-bijzondere-levens-van-violette--9789401615921
Elk hoofdstuk is max 6 bladzijden. Niet te veel personages en het is leuk geschreven.
[verwijderd]
Trees heb je graphic novels al eens geprobeerd? Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar Heartstopper?
Heb net Brick Lane van Monica Ali uit. Wat een prachtig boek. Het gaat over immigratie/vervreemding/racisme en de opkomst van de Bengal Tigers, maar echt gezien vanuit het hoofdpersonage dat heel echt en menselijk is. Er zit niets in van cliché's (arme vrouwen die worden onderdrukt door een man, jongens die radicaliseren), er zit geweld in maar niet expliciet of afstandelijk en alles is met zo'n menselijkheid en humor beschreven. En uiteindelijk neemt ze haar lot in eigen hand, het loopt dus 'goed' af maar niet op de Khaled Hoesseini-manier (dat zo heel zwaar en dramatisch is). Het is echt hoe een normaal leven kan lopen. Iedereen kan zich erin herkennen. Echt een warme aanbeveling.
[verwijderd] Oeh dat wil ik ook nog lezen ja!
[verwijderd]
Vulpen ik had die voor I gekocht voor op school (ze moeten straks allemaal een boek meenemen voor als ze klaar zijn met hun werk en moeten wachten op de rest), en ik had gezegd dat ik er 1 zou kopen, en als hij dan uit was I verder gewoon naar de bieb kon. 3 keer raden wie vanmiddag al naar de bieb kan? School duurt nog 5 weken
Maar hij schijnt wel heel leuk te zijn!
[verwijderd] Ja ik heb er ook enthousiaste verhalen over gehoord.
Vulpen Van wat voor boeken houd je in het algemeen, welk genre?
Ik vind echt bijna alles leuk. Het enige waar ik niet van houd zijn van die chicklits en biografieën. Zelfs dat wil ik lezen als het echt goed geschreven is. Ik las vroeger gemiddeld 750 - 1000 per week (ik keek geen tv, maar las dagelijks). Ik was echt een enorme boekenwurm en mis het kunnen verdwijnen in een boek enorm. Ik heb een tijd niet gelezen, omdat ik er zo gefrustreerd van raakte, maar wil dit toch weer oefenen.
Ik weet ook nog steeds niet waar ik precies tegenaan loop. Ik hou het verhaal niet meer ‘vast’. Ik denk een combinatie van geheugen en concentratie? Poosje geleden het boek gelezen van Martine bijl over haar hersenbloeding en dat lukt dus wel. Zij schrijft in hele korte en duidelijke zinnen. Weinig bijvoeglijke naamwoorden, geen bijzinnen etc. Korte hoofdstukken.
[verwijderd] heb ik beiden al gelezen. Verlichting heb ik onlangs weer geleend. Mijn idee was om dan boeken voor de tweede keer te lezen, maar king blijkt een veel complexere schrijver te zijn dan ik mij ooit gerealiseerd heb. Ik probeer nu Insomnia te lezen van stephen king, maar blijf keer op keer dezelfde blz lezen voordat ik verder kan .
[verwijderd] heb je graphic novels al eens geprobeerd? Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar Heartstopper?
Nee, maar vind ik wel een goed idee.
Ik lees hier meer goeie tips, waar ik naar ga kijken. Bedankt!
[verwijderd] r momenteel heb ik een serieuze Sarina Bowen verslaving. Die schrijft boeken over knappe ijshockers met bindingsangst en appelboeren in Vermont die de hele dag werken zonder shirt en vervolgens de liefde bedrijven onder de sterrenhemel. Zeer diepzinnig allemaal
Ik ben ook meer smut aan het lezen. Ik was in Den of Vipers begonnen maar die vind ik wel erg heftig qua kinks en de kinks zelf doen niks voor me dus ben daar mee gestopt. Daarvoor heb ik Desperate Measures gelezen. Die vond ik nog wel aardig. Ga nu beginnen in The Savior’s Sister.
[verwijderd] The cruel prince was voor mij de druppel dat ik tijdelijk dus gestopt ben met het fantasy-genre, ik vond er echt geen zak aan
Ik weet dat het een enorme hype is, maar het was echt niks voor mij.
Van Matt Haig heb ik alleen De middernacht bibliotheek gelezen, verder nog aanraders?
Ow haha. Nou ben benieuwd of ik die een beetje leuk vind dan. Ik heb ook nog Robin Hobb liggen. Moet de hele apprentice serie nog lezen dus wie weet.
The Humans van Matt Haig is ook een aanrader! Weet niet hoe die in het Nederlands heet.
Trees Ik vind echt bijna alles leuk. Het enige waar ik niet van houd zijn van die chicklits en biografieën. Zelfs dat wil ik lezen als het echt goed geschreven is. Ik las vroeger gemiddeld 750 - 1000 per week (ik keek geen tv, maar las dagelijks). Ik was echt een enorme boekenwurm en mis het kunnen verdwijnen in een boek enorm. Ik heb een tijd niet gelezen, omdat ik er zo gefrustreerd van raakte, maar wil dit toch weer oefenen.
Ik weet ook nog steeds niet waar ik precies tegenaan loop. Ik hou het verhaal niet meer ‘vast’. Ik denk een combinatie van geheugen en concentratie? Poosje geleden het boek gelezen van Martine bijl over haar hersenbloeding en dat lukt dus wel. Zij schrijft in hele korte en duidelijke zinnen. Weinig bijvoeglijke naamwoorden, geen bijzinnen etc. Korte hoofdstukken.
Ja, Martine Bijl kon daar natuurlijk goed rekening mee houden, dat is wel handig
Ik zou beginnen met jeugdboeken als ik jou was (maar ik houd sowieso van jeugdboeken lezen...). Er is genoeg. Ben je lid van de bibliotheek, dat je daar kan grasduinen? Ik houd zelf sowieso van jeugdboeken, en zou dan denk ik beginnen met boeken van Jacques Vriens, of die serie van Carry Slee van De kinderen van de Grote Beer. Gewoon omdat dat lekker veel dialoog heeft en echt simpel is, maar toch vermakelijk en ontspannend. En ik heb laatst Koningskind van Selma Noort gelezen, vond ik ook heel mooi.
En misschien de boeken van Hannah Bervoets?
[verwijderd]
iMoeder die titels zeggen me niks, maar ik ga eens op onderzoek uit! Zomer is echt mijn smut-seizoen. Balkonnetje, ijskoffie en bingen maar
Ik lees er momenteel een over een olympisch kampioen skiën, dat is alleen wel een beetje apart.. het halve boek gaat over sneeuw
iMoeder Weet niet hoe die in het Nederlands heet.
Maakt niet uit, ik lees Engels en Nederlands door elkaar, maar net wat voor handen is!
Heee,
Momenteel zit ik erg in een lees fase, goede therapie misschien (Of juist niet boeken om in weg te vluchten(?)).
Anyways lezen jullie nog iets momenteel?
Ik heb de afgelopen weken de volgende uitgelezen:
- It ends with us, super goed boek!!
- The housemaid, leuke thriller
- The murder at the fleethouse, erg goed
- The mountain is you, zelfhulpboek/psychologie voor het begrijpen wat achter zelfsaborterend gedrag zit.
Hooyo-shimbir ik lees momenteel een boek van Koert Lindeijer, Wolkenkrabber op de savanne. Gaat over zijn tijd als correspondent in Afrika.
Hiervoor de hele reeks van de zeven zussen gelezen, totaal niet mijn type boeken maar heel gek las dit heerlijk weg.
Hooyo-shimbir Ik ben bezig in Fourth Wing van Rebecca Yarros. Ik kwam die tegen op booktok en klonk goed, lyrische recensies, ook in de comments. Is een fantasty boek over een academy voor drakenrijders met smut ondertoon. Je zit er enorm snel in, leuk geschreven. Het is alleen verder geen hoogdravende literatuur, gewoon lekker weg lezen. Dat had ik even nodig want ik zat in een lees dipje.
Hierna ga ik door met The Priory of the Oranje Three. Daar was ik eerder aan begonnen maar dat is wel echt literatuur, ook fantasy. Hele uitgebreide wereld bouw en meerdere verhaal lijnen. Doet denken aan A Game of Thrones, de boeken.
The mountain is you is echt een goed boek. Heb jij er wat aan?
Hooyo-shimbir
Ik lees Batavia van Peter Fitzsimons. Aanrader als je van historische romans houdt die dichtbij de waarheid blijven, hij legt in het boek veel uit over zijn bronnen.
Laat ik deze weer eens nieuw leven inblazen
Ik heb net Het kleine huis bij de rivier van Selma Noort gelezen en ik vond het zo mooi. Het leek heel erg qua sfeer en stijl op Eilandheimwee, dat heb ik vroeger eindeloos herlezen. Niet te geloven dat ze bijna dertig jaar later gewoon nog zo'n boek schreef.
Het is voor 9+, dus als iemand met wat oudere kinderen nog een goed boek zoekt, geef ze dit eens
Vulpen heb m gevonden op storytel en naar mijn kids doorgestuurd! Thnx voor de tip.
Ik heb Amalia gelezen van Claudia. Maar ik vond het helemaal niks. Er zat totaal geen diepgang in. Wel uit, maar mwah.
Ik heb concept m gelezen. Die vond ik verrassend leuk! Apart, anders, verfrissend.
En nu weet door naar de outlander boeken deel 48.