Trees Ik vind echt bijna alles leuk. Het enige waar ik niet van houd zijn van die chicklits en biografieën. Zelfs dat wil ik lezen als het echt goed geschreven is. Ik las vroeger gemiddeld 750 - 1000 per week (ik keek geen tv, maar las dagelijks). Ik was echt een enorme boekenwurm en mis het kunnen verdwijnen in een boek enorm. Ik heb een tijd niet gelezen, omdat ik er zo gefrustreerd van raakte, maar wil dit toch weer oefenen.
Ik weet ook nog steeds niet waar ik precies tegenaan loop. Ik hou het verhaal niet meer ‘vast’. Ik denk een combinatie van geheugen en concentratie? Poosje geleden het boek gelezen van Martine bijl over haar hersenbloeding en dat lukt dus wel. Zij schrijft in hele korte en duidelijke zinnen. Weinig bijvoeglijke naamwoorden, geen bijzinnen etc. Korte hoofdstukken.
Ja, Martine Bijl kon daar natuurlijk goed rekening mee houden, dat is wel handig 🙂
Ik zou beginnen met jeugdboeken als ik jou was (maar ik houd sowieso van jeugdboeken lezen...). Er is genoeg. Ben je lid van de bibliotheek, dat je daar kan grasduinen? Ik houd zelf sowieso van jeugdboeken, en zou dan denk ik beginnen met boeken van Jacques Vriens, of die serie van Carry Slee van De kinderen van de Grote Beer. Gewoon omdat dat lekker veel dialoog heeft en echt simpel is, maar toch vermakelijk en ontspannend. En ik heb laatst Koningskind van Selma Noort gelezen, vond ik ook heel mooi.
En misschien de boeken van Hannah Bervoets?