Blue wat lief dat je dat wil doen!
Qua tips, lastig, want binnen dit genre zou ik 100% voor Sarah J Maas boeken gaan, Maar aan de andere kant zijn die ook weer zó populair dat er een kans is dat ze die al heeft..
Dus als je er achter kan komen of ze die nog niet heeft, zou ik die zeker aanraden.
Huis van aarde en bloed is het meest volwassen fantasy. Fantastische wereld, maar vergt wel wat doorzettingsvermogen om in te komen.
Hof van Doorns en Rozen is meer new adult fantasy, heeft wat meer 18+ scènes.
De glazen troon is meer vergelijkbaar met de grishaverse qua niveau.
Andere opties: Een vloek van huppeldepup (ik heb zelf de Engelse versie, geen idee hoe de vertaling heet 🤣) van Brigid Kemmerer. De blauwe kaft is deel 1.
Als ze ook van vampieren houdt, is Vampire Academy heel gaaf. Al een wat oudere serie, maar daar komt binnenkort een serie van dus zal wel weer wat op gaan leven.
Verder moet ik bekennen dat ik er een beetje uit ben qua ontwikkelingen, ik heb het idee dat er de afgelopen jaren alleen maar Sarah J Maas kopieën worden geschreven en na het zoveelste meisje moet koninkrijk redden verhaal ben ik geswitcht naar andere genres. Ik kom wel weer terug wanneer er een nieuwe hype is 🙈