Vulpen Van wat voor boeken houd je in het algemeen, welk genre?
Ik vind echt bijna alles leuk. Het enige waar ik niet van houd zijn van die chicklits en biografieën. Zelfs dat wil ik lezen als het echt goed geschreven is. Ik las vroeger gemiddeld 750 - 1000 per week (ik keek geen tv, maar las dagelijks). Ik was echt een enorme boekenwurm en mis het kunnen verdwijnen in een boek enorm. Ik heb een tijd niet gelezen, omdat ik er zo gefrustreerd van raakte, maar wil dit toch weer oefenen.
Ik weet ook nog steeds niet waar ik precies tegenaan loop. Ik hou het verhaal niet meer ‘vast’. Ik denk een combinatie van geheugen en concentratie? Poosje geleden het boek gelezen van Martine bijl over haar hersenbloeding en dat lukt dus wel. Zij schrijft in hele korte en duidelijke zinnen. Weinig bijvoeglijke naamwoorden, geen bijzinnen etc. Korte hoofdstukken.
[verwijderd] heb ik beiden al gelezen. Verlichting heb ik onlangs weer geleend. Mijn idee was om dan boeken voor de tweede keer te lezen, maar king blijkt een veel complexere schrijver te zijn dan ik mij ooit gerealiseerd heb. Ik probeer nu Insomnia te lezen van stephen king, maar blijf keer op keer dezelfde blz lezen voordat ik verder kan 😬.
[verwijderd] heb je graphic novels al eens geprobeerd? Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar Heartstopper?
Nee, maar vind ik wel een goed idee.
Ik lees hier meer goeie tips, waar ik naar ga kijken. Bedankt!