Robije Ja, op sommige scholen worden alle kinderen tot in de klas gebracht.

RAppel wat tof, van welke regio? Ik heb een paar West-Vlaamse vrienden en tussen de steden hoor je ook nog wel verschil.

Limburgs vind ik ook heel mooi klinken trouwens. Mijn dochters hebben een Vlaams-Brabants accentje, van de regio rond Brussel. Er zit niks Hollands bij πŸ˜‚

Robije dit dus, daarom vond ik het ook vreemd dat ze haar kind naar de klas brengt. Maar misschien was het gewoon een keertje omdat ze iets moest bespreken met de leerkracht? Maar dan hoef je je ook niet te ergeren die ene keer πŸ˜‰

Robije Owl in het geval van @Deliana gaat het over een kind in de bovenbouw aangezien de bovenbouw de trap op moet.

Onderbouw en deel middenbouw zit beneden.
    Deel middenbouw en bovenbouw zit boven.

Ik moet naar groep 4 en 6, allebei boven. Ik loop nog even mee naar groep 4, oudste loopt dan zelf naar haar klas. Hiet is het standaard om je kind tot de klas te brengen, is toch ook niet gek met 6/7 jarigen? School gaat trouwens om 8.20 open en ze beginnen om 8.30 uur.

Veel aannames hier πŸ™„ Ik erger me niet als ik 1x een trap op moet lopen, nee... maar 5x in de week is behoorlijk irritant. Maar goed het is dan ook mijn mening....

Deliana oh dat is wel apart dan. Hier hebben ze ook 10 minuten om in de klas te komen maar altijd zonder ouders. Alleen bij de kleuters mag je mee naar binnen als het nodig is.

Fantykoekie Niet? Ik heb in Leuven gewoond. Veel studiegenoten kwamen uit Limburg, ook aantal uit Tongeren. Vond dat prima te verstaan. πŸ˜‰

Deliana ja dat bedoelde ik ook. Vanaf groep 3 is het in principe niet de bedoeling dat je de school ingaat.

Nescio De Westhoek. Al hebben we lang rond Brugge gewoond.

Van jouw kinderen kan je dus ook niet horen dat ze (half) Nederlands zijn?
          Kan je familie de kinderen goed verstaan?

Ondanks dat mijn kinderen beschaafd Nederlands praten, hoor je wel dat ze Belgisch (zeg je dat zo?) zijn/praten. Ze kunnen ook wel West-Vlaams, maar gebruiken dat gelukkig zelden. Toch verstaan de oma's en opa's hen soms niet.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Snoopy1979 nou, dat lijkt me hier dus ook een goed plan! Hier mag je tot groep 3 mee de klas in, daarna tot de deur. De school kan gewoon niet zoveel mensen aan in 10 minuten....

Deliana Het gaat hoe het gaat op een school, dat begrijp ik, maar het lijkt me zo'n onpraktisch beleid? Ook vanwege de peuters die dan ineens trappen op moeten inderdaad. Kinderen van 7 kunnen toch wel achter een leerkracht aan naar de klas lopen, lijkt me?

Snoopy1979 hier tm groep 8 van 8.15 tot 8.30 mee de klas in (als je wil) lekker even de werkjes kijken, planning, afteken kaart en samen opstarten. Heel gezellig 😊

Deliana Hiet is het standaard om je kind tot de klas te brengen, is toch ook niet gek met 6/7 jarigen?

Hier zou dat wel gek zijn aangezien groep 3 en hoger buiten blijft tot de bel gaat

Het verschilt gewoon per school, als het standaard is dat kinderen tot de klas worden gebracht is het gewoon heeel raar dat nΓ­et te doen. En hier ook volle gangen met kinderwagens ed, ik herken het irritatiepuntje. En hier gaan ze vanaf groep 3 vanaf het plein naar binnen zonder ouders, maar dus alsnog druk door de twee kleuterklassen.

[verwijderd] Dat is inderdaad vreemd, ik heb ooit eens gesolliciteerd bij de KLM en ik moest zelfs mijn motivatiebrief in het Engels schrijven! Ook het sollicitatie gesprek werd in het engels afgenomen.

• [verwijderd]

Hier moeten de kinderen tussen 8:20 en 8:30 in de klas zijn. Geen idee of er regels zijn over of ouders in de bovenbouw mee naar binnen mogen of niet, maar bij mijn dochter in de klas (groep 4) brengen alle ouders de kinderen nog tot in de klas. Er zijn wel 4 ingangen en afhankelijk van de klas waar je in zit moet je een bepaalde ingang nemen. Zo worden de mensen een beetje verspreid over de school en wordt de doorstroming bevorderd. Maar vooral bij de kant van de kleuters en groep 3 is het elke ochtend toch wel wat chaotisch, met alle kleine broertjes en zusjes.

Op de school van mijn kinderen is het meelopen tot in de klas alleen in groep 1 en groep 2. Vanaf groep 3 blijven ze op het schoolplein en als de bel gaat vormen ze samen met de juf/meester een rij en gaan dan naar de klas.

Deliana maar is het dan verplicht om je kind tot de klas te brengen, of doet iedereen dat gewoon?
              hier moet je de kleuters nl tot de klas brengen (en mag je mee naar binnen tot 08:30) groep 3 moet wel gebracht worden geloof ik, maar hoeft je niet mee naar de klas, als ze maar de school in zijn.
              Ik zou nl helemaal gek worden als ik jou verhaal zo lees en denken β€œmijn kind kan zelf wel naar de klas” ( ik vind dat nl best kunnen voor een 6/7 jarige).