Overigens begrijp ik dondersgoed dat mensen soms uitgesteld vaccineren, dit wordt soms zelfs ook door artsen geadviseerd in bepaalde gevallen.
Ik zal ook de laatste zijn die ontkent dat er soms bijwerkingen aan vaccinaties zitten, maar ook aan antibiotica zitten (soms levensbedreigende) bijwerkingen, en daar hoor je niemand over?! Of geven mensen die hun kinderen niet vaccineren ook geen antibiotica aan hun kinderen? Ik heb namelijk geen idee hier over.
Overigens kan je bij de GGD een afspraak maken met een arts als je twijfelt om te vaccineren, deze legt je dan de voors en de tegens uit, met statistieken en onderzoeken. Ik vraag mij af hoeveel mensen die niet willen vaccineren zo'n gesprek hebben gehad? En wat dan je reden is om toch niet te vaccineren? Zelf ken ik namelijk niemand in mijn omgeving die niet vaccineert dus daar kan ik het niet vragen.
Verplicht vaccineren voor scholen, kdv's en bso's lijkt mij een prima plan. Maar dan moet men wel kinderen toelaten die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden.