Sevenof9 het gaat mij om de vage verhalen van mensen die 'mensen kennen' die iets heel ernstigs (maar wel vaag en onduidelijk) hebben opgelopen na een vaccinatie. Het kan niet worden bewezen, na onderzoeken wordt er ook niets gevonden. Maar dat wordt dan niet geaccepteerd maar wel de wereld in geslingerd als 'ze stoppen het in de doofpot' en 'vaccinatieschade!'.
Dan heb ik het niet over die extreem zeldzame gevallen waarin een kind een allergische reactie heeft en zelfs overlijdt. Die heb je ook met paracetamol en ibuprofen en dat is verschrikkelijk maar geen realistische angst in de zin van 'daarom vaccineer ik niet'. Het zijn de indianenverhalen die mensen bang maakt.
De kans dat je kind iets krijgt van een vaccinatie is suuuuuper klein. De kans dat je kind iets krijgt van de paracetamol die je in zn anus stopt is groter. Maar dat is dan geen probleem? Waarom?
Het grote grijze gebied is er omdat men bang gemaakt wordt door onzinverhalen. Het RIVM heeft een heel goed en duidelijk schema samengesteld met behulp van de top in immunologie, kindergeneeskunde en de hele mikmak van over de hele wereld. Wil je afwijken, prima, schema is er niet voor niks, maar goed you're the boss. Maar niet vaccineren is gewoon dom, sorry.