- Bijgewerkt
Wat grappig om dit van jullie te lezen, ik vond het gewoon een karaktereigenschap van mijn oudste. Hij heeft ontzettend veel last van andere kinderen die zich niet aan de regels houden en is altijd al heel strikt geweest. Hem kon je gewoon 1 keer iets verbieden en dan was het klaar. Tegelijkertijd vermoed ik dat de andere twee ook hartstikke slim zijn en die hebben dat weer niet zo. Hoewel de middelste zich op school en bij anderen altijd super netjes gedraagt.
Het gaat bij de oudste op zich grotendeels beter nu we wat verder zijn, maar hij heeft 1, jongen in de klas die heel erg verstorend is en ook echt zich misdraagt en aan het begin van het jaar kostte hem dat ontzettend veel energie. We hebben veel tijd eraan besteed om hem te leren omgaan met het niet altijd hoeven op te lossen. Alleen als het hem zelf raakt er iets mee te doen en anders langs je heen laten gaan. Op school zijn ze wel zo aardig geweest om de klas wat anders in te richten zodat de afstand wat groter is, dat hielp ook wel.
Bij hem vonden ze ook dat zijn sociale ontwikkeling achter liep, gelukkig bleek uit de test dat dat absoluut niet het geval is. Maar hij is gewoon vaak gefrustreerd en maakt daardoor ontzettend onaardige opmerkingen. Dat is niet goed en we spreken hem daar op aan, maar hij trekt zich juist ontzettend veel aan van anderen, eerder teveel dan te weinig en juist daardoor geeft het problemen.