• [verwijderd]

Sneeuwvlokjes is de eerste aflevering al geweest of start dit as donderdag?

iMoeder bedankt voor de tip! Ik heb de serie opgezocht en zit het nu net 15 min te kijken. Mooie docu, zit goed in elkaar. Ik had inderdaad ook een totaal ander beeld van het land....

Ik kijk altijd de docu's van Louis Theroux. Maar volgensmij kan je ze nu alleen met NPO Start Plus kijken.

Keuringsdienst van waarde kijk ik ook altijd. Evenals Rambam.

Oja.. Nachtdieren komt vanavond weer. Ook leuk! Ik hou van Ryanne. 🤪

Pilea nachtdieren vind ik ook superleuk! Och, die moeder van dat meisje met epilepsie...heftig!

Ik kijk veruit het meeste terug en achter elkaar. Op de een of andere manier komt ik er meestal te laat achter dat iets wat ik interessant vind op tv is. 🤨🤔

Het geheim van de meesters vind ik ook echt heel tof om te zien..
      Nachtdieren wil ik inderdaad nog kijken , Diederik en da Vinci ook... En zo verder...

De monitor vind ik ook vaak wel interessant. Vanavond ging het over pleegzorg.

Manque ik heb het ook gezien, heel interessant inderdaad

9 dagen later

Iemand nog het geheim van de meester gezien met het stuk van Schoonhoven? Ik vond het erg leuk om te zien hoe zo simpel ogend stuk tot stand gebracht was en hoe Schoonhoven zijn tijd te voor waar en waar hij zijn inspiratie vandaan haalde. Ik woon ook in Delft en snap zijn schoonheid voor de stad. Om dat om te zetten in moderne kunst, heel gaaf 😊

• Manque hebben hierop gereageerd.

Hooyo-shimbir Nee, nog niet. Maar wel een aanrader dus? Dan kijk ik hem dit weekend eens terug.

Ik heb wel Diederik van Vleuten zijn programma gekeken over Leonardo da Vinci, dat was ook een tip van jou. Ik vond het heel mooi om de omgeving en zijn werk allemaal langs te zien komen, maar Luc en ik hebben ons geërgerd aan het camerawerk (elke keer dat er iets 'ouds' in beeld kwam werd er heel fanatiek met de scherpe-diepte gespeeld om er een magisch randje aan te geven) en aan Diederik zelf. Zinnen als: "Ja, ik en nu toch wel ontroerd, zoals het hoort.", daar krijg ik wat van. Sowieso die mooimakerij van iets dat al zo ultiem is.... zegt hij: "Ik heb nu het gevoel alsof de Beatles voor me op gaan treden." Wat? F* de Beatles! In het grotere perspectief zijn de Beatles toch niks in vergelijking met Da Vinci??

Dus Luc en ik gingen er de hele tijd doorheen praten, beelden duiden, feitjes over Da Vince vertellen aan elkaar. Toch nog een hele leuke en inspirerende avond gehad 🙂 Het is zó razend interessante man, zo bijzonder wat hij allemaal gedaan heeft en hoe mateloos hij was in zijn ontwikkeling. En Diederik heeft wel een hele mooie toer gemaakt. Fijn om alles zo achter elkaar te zien.

Manque hahaha ja hij is wel al 100x gepast ontroerd geweest. En dat spreekt hij ook elke keer zo mooi uit 😅. Ik kijk het met dochter samen dus dan is het iets minder storend omdat zij het zo bijzonder vindt 😊.
          Ja da Vinci, wat een bijzondere man is dat geweest.

@Hooyo-shimbir : ik heb de aflevering net terug gekeken en gelijk nog maar 3. Blijft bijzonder welke technieker er allemaal gebrujikt zijn en ook arseen terwijl het toen al verboden was.
          Ik vind charlotte echt een kei en zo'n heerlijke combinatie tussen "kunst"taal en ABN, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.

Famofthree helaas nog maar 3 ja... alleen... ik heb seizoen 1 en 2 nooit gezien dus die kan ik wel lekker met mijn dochter nog gaan terug kijken 😁

• [verwijderd]

Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel erg onder de indruk van Voorbij de grenzen van Saoudi Arabië. Het bevestigd juist heel erg het beeld dat ik er altijd al van had. Het enige dat ik er bijzonder aan vind, is het feit dát de documentaire gemaakt is. Als buitenlandse filmmakers zo'n langer periode uitgebreid in Saoudi Arabië filmen... dat komt niet zo veel voor.

Het enige dat ik niet wist, is dat er zo veel gastarbeiders in Saoudi Arabië zijn. 10 miljoen gastarbeiders op 20 miljoen Saoudi's! Dat is echt super veel! Saoudi Arabië staat er om bekend dat het heel ingewikkeld doet met buitenlanders, maar voor mensen die hun vervelende werkjes op komen knappen maken ze blijkbaar een uitzondering.

[verwijderd] ik ben bang dat dat gewoon echt de realiteit is. Ik als moslim verbaas me er heel erg over. Het is hét islamitische land ter wereld, de kaba, stad medina het is het geboorteland van onze profeet. Maar de mensen zijn helemaal niet zo religieus, ze zijn wel islamitisch maar erg cultureel en weinig echt religieus of religieus welke gelijk domme dingen zeggen en doen waardoor er alsnog een negatief gevoel ontstaat. Bv die ene man met de kamelen. De rijdende moskee, Ik vond dat heel tof. Maar vervolgens gaat die zo mega stomme vlog maken waardoor alles vergalt word.
                Echt enorm jammer. Ik heb saoudiers al niet heel hoog zitten (ze zijn ook heel racistisch tegenover donkere mensen. Wij kennen meerdere gezinnen uit het land van mijn man die daar wonen en de behandeling die ze krijgen is vreselijk). Ik ben bang dat het gewoon zo is. Ik had t graag anders gezien.

22 dagen later

Ik heb hier al een tijdje op gewacht, en zag nu dat de eerste aflevering er op staat! 🥳
                Een serie over de ruimtevaart in onze tijd. Na het Apollo programma is het een hele tijd stil geweest. Maar daar is sinds een aantal jaar verandering in gekomen. Want hoewel de meeste mensen er nog weinig over weten, is er een nieuwe toekomst aangebroken.

DE WILDE RUIMTE
                De nieuwe race naar de maan
                Gisteren 21:10 • VPRO • 45 min
                Anna Gimbrère onderzoekt hoe Neil Armstrong nog steeds tot de verbeelding spreekt en een nieuwe generatie ruimtepioniers inspireert om de volgende, grote stap naar de maan te wagen. In Houston bezoekt ze de nieuwe Orioncapsule die in 2023 mensen naar de maan gaat brengen. De ruimte lonkt en is commercieel interessant geworden. Bedrijven en rijke particulieren investeren in ruimtetoerisme, grondstofwinning en wonen op de maan. Deze investeringen brengen de volgende stap voor de mensheid in rap tempo dichterbij.
                https://www.npostart.nl/de-wilde-ruimte/15-03-2019/VPWON_1282840