Een topic over interessante programma's die je gekeken hebt via de publieke omroepen en die je een ander wel wil aanraden. Het zou leuk zijn als er, behalve een link, ook een korte omschrijving gegeven wordt.
Kijktips NPO.nl
- Bijgewerkt
Keuringsdienst van waarde: Natuurlijke suiker
https://www.npostart.nl/keuringsdienst-van-waarde/17-01-2019/KN_1704065
Voor mensen die denken dat kokosbloemsuiker iets anders dan kristalsuiker is. En voor alle mensen die van mening zijn dat kant-en-klare babyvoeding geen toegevoegde suikers bevat.
Ik dacht vroeger ook dat Olvarit gewoon gepureerde fruit en groente was, maar er blijkt dus wel degelijk suiker aan toegevoegd te worden d.m.v. een proces van deionisatie. Misschien was het naïef van me, maar ik schrok ervan! Ik dacht dat het lezen van de etiketten voldoende was om te kunnen beoordelen of iets een verantwoordelijk product was, maar dat is het natuurlijk niet wanneer fabrikanten allerlei codenamen voor suiker gebruiken. Ik vraag me ook af of hier geen betere regulatie voor zou moeten komen, hoe kunnen mensen met bijvoorbeeld diabetes nu anticiperen op hun suikerinname?
De Keuringsdienst van Waarde geeft weer een mooi inkijkje.
het geheim van de meester, gewoon omdat het zo gaaf is om te zien hoe moeilijk het is de schilderkunst van de meesters te evenaren.
Napoleon in Holland.
Voorbij de grenzen van Saoedi arabie, hoe een onderdrukt volk overheerst wordt door een angststaat aangestuurd vanuit het koningshuis.
Ik heb met fascinatie en verbazing zitten kijken naar:
Voorbij de grenzen van Saudie-Arabie
https://www.npostart.nl/voorbij-de-grenzen-van-saoedi-arabie/BV_101390795
Sinan Can reist dwars door Saoedi-Arabië en volgt een jaar lang de hervormingen van binnenuit. Het land wil nieuwe inkomsten aanboren en de deur openen voor toeristen. Zoals in Jeddah, waar veel jongeren hopen op meer veranderingen. Ze eisen gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen, maar de conservatieve tegenstand is enorm. Eén verkeerd woord en je kan worden opgepakt. Hoe ver gaan ze in de strijd voor vrijheid?
Ik had toch wel een ander, exotischer beeld van Saudie Arabie. En ik had ook geen idee dat dat land zo aan het veranderen is. Veel leuke mensen ook. Maar wat een enorme schaduw werpt die allesverstikkende dictatuur over dat land. De angst is echt te zien bij mensen. Ik bedoel, niemand komt je redden hoor, alle Westerse machten zijn vriendjes met dat land. Dus ze kunnen met je doen wat ze willen.
Ik vind “de nieuwe rembrand” een enorm leuk programma. Sinds gister op tv op NPO 1 (elke zondagavond)
Zoektocht naar de beste amateurschilder van NL.
“Oogappels”, elke donderdag op NPO.
Dramaserie over gezinnen met pubers. Heerlijk herkenbaar voor ons. Het is dus allemaal acteerwerk, vd makers van Gooische vrouwen.
Sneeuwvlokjes
Goede tip, net gekeken.
Leuk topic, ik kijk teveel netflix en te weinig goede docu’s merk ik.
Leonardo Da Vinci was schilder, tekenaar, beeldhouwer, musicus, theatermaker, wetenschapper, ontwerper, uitvinder, ingenieur, anatomist, en briljant in het visualiseren van informatie en emotie. Een ware homo universalis en één van de grootste genieën uit onze geschiedenis. Hij wilde alles begrijpen, zag wat anderen nog niet zagen en stelde vragen die anderen niet stelden. Da Vinci schreef voor het eerst over die dingen die voor ons nu vanzelfsprekend zijn.
Diederik en Da Vinci, vanaf vrijdag 1 februari om 21.10 uur op NPO 2
Ben erg benieuwd of het wat is.
Hooyo-shimbir Klinkt goed! Ik ga kijken.
[verwijderd]
Sneeuwvlokjes is de eerste aflevering al geweest of start dit as donderdag?
- Bijgewerkt
Ik kijk altijd de docu's van Louis Theroux. Maar volgensmij kan je ze nu alleen met NPO Start Plus kijken.
Keuringsdienst van waarde kijk ik ook altijd. Evenals Rambam.
Oja.. Nachtdieren komt vanavond weer. Ook leuk! Ik hou van Ryanne.
[verwijderd] er is al 1 afl geweest, vorige week donderdag
Pilea nachtdieren vind ik ook superleuk! Och, die moeder van dat meisje met epilepsie...heftig!
- Bijgewerkt
Ik kijk veruit het meeste terug en achter elkaar. Op de een of andere manier komt ik er meestal te laat achter dat iets wat ik interessant vind op tv is.
Het geheim van de meesters vind ik ook echt heel tof om te zien..
Nachtdieren wil ik inderdaad nog kijken , Diederik en da Vinci ook... En zo verder...
De monitor vind ik ook vaak wel interessant. Vanavond ging het over pleegzorg.
- Bijgewerkt
De Chinese dollar
https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht/03-02-2019/VPWON_1295402
Over de 'alternatieve' financiële markt en het andere monetaire systeem. Ik vond het erg interessant.
- Bijgewerkt
Iemand nog het geheim van de meester gezien met het stuk van Schoonhoven? Ik vond het erg leuk om te zien hoe zo simpel ogend stuk tot stand gebracht was en hoe Schoonhoven zijn tijd te voor waar en waar hij zijn inspiratie vandaan haalde. Ik woon ook in Delft en snap zijn schoonheid voor de stad. Om dat om te zetten in moderne kunst, heel gaaf