Hoi allemaal,
wij zijn inmiddels een jaar bezig met proberen zwanger te worden. Merk dat ik het wat pijnlijk vind om in โgewoneโ nod-topics mee te schrijven aangezien bijna iedereen makkelijk zwanger raakt.
Wie kletst er gezellig mee?
Hoi allemaal,
wij zijn inmiddels een jaar bezig met proberen zwanger te worden. Merk dat ik het wat pijnlijk vind om in โgewoneโ nod-topics mee te schrijven aangezien bijna iedereen makkelijk zwanger raakt.
Wie kletst er gezellig mee?
Ik! Ik ben allang de tel kwijt qua rondes maar ben in 2014 gestopt met de pil. Toen duurde het nog bijna een jaar voor mijn menstruatie weer terug kwam en die is heel onregelmatig dus ook veel kansen gemist omdat ik niet wist wanneer mijn ei was en het niet te doen is om ovulatie testen te gebruiken als je cyclus 60 dagen kan duren (of soms langer). Nu sinds januari 2018 in de mmm, onderzoeken gehad, sinds juli 2018 clomid. Dat heb ik nu 4 rondes gebruikt en toen was ik het hele circus zo zat dat we een pauze ingelast hebben. Wat een ruimte ineens in mijn leven, heerlijk! Ik kan me weer op leuke dingen richten. Maar deze pauze is wel tijdelijk natuurlijk. Heb twee weken kerstvakantie en ik denk dat we dan samen gaan evalueren en plannen maken voor 2019. Ik zie echt heel erg op tegen evt iui en dat vind ik wel lastig. Ik heb wel van nature een eisprong maar dan dus onregelmatig en ik hoop stiekem op een wondertje tijdens onze pauze, maar ik weet ook dat die kans heel klein is.
Hai, ik ben er ook!
ronde 14 en mijn nod is 31-12. De kans dat het zonder hulp lukt is klein dus ik verwacht er niks meer van maar wil deze ronde nog wel een kans geven.
Vanaf januari gaan we hopelijk aan de slag in de mmm. Ik hoop dat onze wens dan alsnog mag uitkomen maar ik zou het echt fantastisch vinden als er een wonder gaat gebeuren en het toch spontaan lukt! Hoe geweldig zou het zijn dat ik op 1 Jan wakker mag worden met een knaller
Luna86 dat hoop ik ook heel erg voor je! Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn hier. Ik vind het wel confronterend dat uit een groepje op zp bijna iedereen al zwanger is, sommige bevallen al bijna. We hadden daar wel afgesproken door te gaan tot iedereen zwanger is maar als straks de hele groep al bevallen is en ik nog niet zwanger is dat toch niet zo leuk. Dus hopelijk blijft er hier niemand achter
Ik hoop het ook heel erg voor jullie dat het eindelijk mag lukken en we allemaal knallend het jaar uit gaan
Ik reageer later wat uitgebreider hoor. Ben op visite dus kan niet de hele tijd met mijn telefoon in mijn handen zitten
Sevenof9 jeetje je bent zeker al lang bezig. Wat vervelend dat je zulke onregelmatige cyclussen hebt en steeds veel moet wachten! Je schrijft dat je al onderzoeken hebt gehad, is daar ook iets uitgekomen wat de oorzaak kan zijn? Of wordt het zwanger raken echt bemoeilijkt door de lange cyclussen? Dat je weinig rondes hebt in een jaar zegmaar.
En van dat ZP groepje... kan me goed voorstellen dat dat confronterend is. Meiden die allemaal een voor een zwanger raken. Je wil zelf ook zo graag en je blijft als enige achter. Echt een rotgevoel. Ik hoop echt op een wondertje voor jullie in deze pauze !
Luna86 en hoop het voor jou ook natuurlijk! Heb je al een intake gehad bij de gyn? En onderzoek? Of gaat dat allemaal nog gebeuren?
Ik zit inmiddels in ronde 12 voor een eerste kindje. Tot op heden nog nooit positief getest. Zomer 2016 was ik al gestopt met de pil, dus ontpillen hoefde ik niet meer. Inmiddels de intake bij de gyn gehad, met echo en uitstrijkje. Aanstaande woensdag heb ik een belafspraak. Dan krijg ik de uitslag van het uitstrijkje.
Meestal heb ik cyclussen van rond de 32 dagen. Nu zit ik al op cyclusdag 46! En testen blijven negatief. Snap er niets meer van. Dus dat ga ik woensdag ook aankaarten aan de telefoon. Misschien kunnen ze er iets mee?
Simba1992 Ja, de oorzaak was eigenlijk ook al bekend. Ik wist al toen ik 17 was dat ik pcos heb. Al heb ik nu niet meer alle symptomen die ik toen had dus ik weet niet of ze nu nog echt de diagnose zouden stellen, maar in ieder geval heb ik daardoor een heel onregelmatige cyclus. Toen ik 17 was ben ik dus ook al onderzocht en hebben ze gezegd dat ik me moest melden als ik een kinderwens had. Maar dat wilde ik niet gelijk omdat ik wist dat ik wel van mezelf een eisprong had en ik ben ook extra vroeg gestopt met de pil. Maargoed op een gegeven moment vond ik het wel te lang duren. Nu is de conclusie ook dat ik te weinig echte kansen heb gehad. Nouja, dat was de conclusie maar het afgelopen jaar zijn er aardig wat kansen bij gekomen die allemaal mislukt zijn, ik denk 7 of 8. Verder kwam er niets uit de onderzoeken, ik heb geen soa's gehad en hsg was goed enzovoort. Ik zou ook niet zeggen dat we er direct toen ik stopte met de pil gelijk vol voor gegaan zijn, ook daarom heb ik geen rondes bij gehouden. We wisten dat het lang zou kunnen duren dus ik ben in het laatste jaar van mijn studie met de pil gestopt.
Dat jij alweer in ronde 12 zit is ook lang, ik hoop dat er snel een oorzaak is duidelijk is en dat je snel zwanger bent.
Ik krijg nu wel het idee dat vooral leden die actief waren in de lounge van zp hier lid zijn geworden. Ik heb mensen uit mijn zwanger worden/mmm clubjes ook gevraagd maar mijn berichten worden genegeerd. Prima natuurlijk, maar ik hoop dat het zwanger worden deel hier nog drukker gaat worden!
Hoi allemaal ik schrijf ook graag mee! Ik ben ook een overblijver uit een NOD groepje waar er al een hoop zwanger zijn. Net ronde 13 ingegaan en merk dat ik het er wel moeilijk mee krijg. Zet het even op een laag pitje, hoop dat ik er wat minder mee bezig kan zijn want merk dat ik er last van heb. Heb afgelopen 2 rondes ovu testen gebruikt, maar daar stop ik mee. Ben er teveel mee bezig. Hoop gezellig te kunnen kletsen hier met jullie!!
Ik herken me helemaal in jullie! Ben ook met ovutesten gestopt omdat ik er dan obsessief van word. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk. En ik was er ook van overtuigd in 2018 zwanger te raken maar helaas.. we beginnen dit topic met een frisse start en 2019 wordt ons jaar!
hopelijk wordt het nog drukker hier op het forum. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ;-)
Sevenof9 hihi ik hoop het voor je. Never lose hope Ook ik heb nog een mini beetje hoop voor dit jaar. We zullen het meemaken.
Wat denken jullie: blijft er actief gekletst worden op dit forum of gaat het weer afzakken omdat ZP er ook nog is? Ik vind het wel leuk 2 forums. Hopelijk wordt het hier ook nog wat drukker
Lieverds mag ik aansluiten?
wij zijn aug 2017 begonnen met proberen. Lang verhaal kort: mijn vriend blijkt onvruchtbaar. Hij heeft een tese gehad en er zit echt niks. Sterker nog: zijn cellen die uiteindelijk zaadjes moeten worden stoppen halverwege met delen. Het worden dus nooit zaadcellen.
2 jan hebben we intake bij mck Leiderdorp. We willen graag een donortraject ingaan. We hebben al gekozen om een donor vanuit de bank in Denemarken te โnemenโ. Verdere details hebben we nog niet. Dat zien we wel tijdens de intake...
dus voor nu staan we nog even stil. Ik ben ondertussen aan het proberen af te vallen. Wat nog niet heel goed werkt ik sport al wel weer!
Sevenof9 ja dat herken ik wel! Veel meiden blijven toch alleen op zp.
Lisa280887 Natuurlijk mag je aansluiten! Spannend, hoe het allemaal zal gaan met de donor. Hoe is het nu gevoelsmatig voor jullie? En wat goed dat je alweer aan het sporten bent! Ik heb altijd het idee dat het met zulke dingen lastig inkomen is, als je eenmaal in een structuur zit qua gezond eten en sporten gaat het wel, maar als je het dan even laat verslonzen ben je terug bij af. Zo werkt het bij mij tenminste.