[verwijderd] Nou mijn oudste vond het een beetje pittig haha. Man en kinderen houden helemaal niet van pittig. Ik wel dus van mij mocht het inderdaad wat pittiger 😂

Hopsatee was lekker!
Vanavond een koud balletje op brood gehad en koud is ie nog lekkerder!

Thaise groene viscurry

3 eetl. Thai green curry (kruidenmix van Jonnie Boer)
2 (kleine) uien
400cc kokosmelk
zak Thaise groentemix
500 gram witvis (ik had nu pangasius)
vissaus, limoensap en palmsuiker naar smaak

Ui grof snijden en met curry kruiden in een hakmolentje fijnmalen. Dit even aanfruiten in wat olie. Kokosmelk toevoegen en zodra dat ook warm is in de slowcooker op low. Heeft er bij mij gewoon een paar uur ingezeten om de smaken goed in de saus te laten trekken.
Door tijdgebrek uiteindelijk de groente in een hapjespan opgebakken en daar de saus uit de slowcooker aantoegevoegd. Dan de in stukjes gesneden vis toevoegen en even laten pruttelen tot de vis gaar is (ca. 5 min.)
De saus nog een beetje op smaak gebracht met vissaus, limoensap en wat palmsuiker.

@Adje welke Zwolsche Stoof heb jij gemaakt? Bij het recept van Ashley Willems vraag ik mij zo af of het wel goed mals wordt? Je voegt geen azijn ofzo toe?! En is 7 uur voldoende?

• Adje hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Ik maak inderdaad altijd die van Ashley. Ik laat het vlees eerst op kamertemperatuur komen en voor de rest wordt het dan mals zat. Ik voeg hier nooit iets zuurs toe (bij andere recepten wel) maar blijkbaar werkt het toch.
    Ik doe alleen wel iets minder kruiden (1 tot 1,5 eetl.) want die is best aanwezig. En ik gooi er altijd nog wat meer appelstroop in als ik ga proeven tussendoor. Ik laat het zeker 8 uur erin, want dat doe ik standaard bij draadjesvlees.
    Is wel een lekker recept om te proberen hoor! Heel kruidig, dus ik vind het erg lekker bij een wat zoete stamppot (bv rode kool of zoete aardappel hutspot).

Adje Yes ik ga hem in elk geval maken maar twijfelde idd over de kooktijd en het “zuurtje” maar dat geeft dus niet! Thanks!!

• [verwijderd]

Havermout taart als ontbijt

https://www.plezierindekeuken.nl/slowcooker-ontbijt-recept-haver-appel-en-kaneel/

Zelf heb ik als extra nog een banaan en kokossnippers toegevoegd. Voor de eetlepel boter, heb ik een lepel gesmolten roomboter gebruikt. Wat ik zelf miste in het uiteindelijk resultaat was een snufje zout. De banaan was een goede toevoeging om het wat zoeter te maken. Het had van mij nog wat meer gezoet mogen zijn met extra banaan of rozijnen of dadels of honing. Overigens had ik zelf de suiker uit het recept weggelaten, dus met suiker misschien niet nodig. Tot mijn verrassing was het redelijk gebonden/ gestolt, maar voor het echte taartidee kunnen er misschien ook nog wel eieren in?? Ik ga hier de volgende keer nog wat mee experimenteren.

9 dagen later

Volgende week komen er vrienden eten en dan wil ik iets lekkers uit de slowcooker maken. Liefst iets van vlees of wat bijzondere pastasaus. 4 personen, ik heb een 6,5 liter pan... wat raden jullie aan?

enne tips voor voorgerechten en desserts zijn ook welkom. Ik ben zelf ook aan het zoeken maar ik word altijd graag geïnspireerd juist door anderen 😀

Livia75 oh ben ik wel benieuwd naar. Ik zag hem hier niet? Of kijk ik er over heen? Thanks voor de tip!

@Adje of @Mary als goede hobby-cookers nog tips?

• Adje hebben hierop gereageerd.

Hopsatee Met eters zou ik denk ik gaan voor rendang. (https://www.eetspiratie.nl/rendang-van-rundvlees/) Heerlijk kruidig stoofvlees en daarbij natuurlijk nog wat andere Indische gerechten. Nasi of kokosrijst, telor ketjap (ook van eetspiratie) zoetzure komkommer, kroepoek, seroendeng, sajoer of toemis boontjes (ook weer eetspiratie).
            Het is bijna allemaal goed vooraf te maken. Sowieso kan je de boemboes al eerder maken. En hoe langer de eieren in de ketjapsaus liggen hoe beter. Dat kan je dan gewoon op laag vuur opwarmen.

Of anders boeuf bourguignonne met een lekkere aardappelpuree (of frietjes) en een salade. Mocht je willen kan ik daar wel mijn gebruikte recept van geven. Maar staan ook zat op internet.

Of een hele grote pan (oftewel je slowcooker 😂) met drumsticks in een lekkere marinade. Ook met frietjes en een salade en evt. een lekker groentegerecht.

Of carnitas (weer eetspiratie ☺️) op wraps met een grote lading gebakken ui en paprika, guacamole, zure room, bosuitje, verse koriander, gesneden tomaat, maïs, geraspte kaas (en dan de gasten zelf hun wrap laten beleggen.)

Wat betreft dessert die hier ook successen waren met eters:
            zelf een paar soorten roomijs maken (als je een ijsmachine hebt) en daar evt. iets van brownie, fruit of meringues ofzo bij en gasten laten kiezen welk ijs ze willen (hier wilden ze dan van alles wat 😄)
            tiramisu (ook heel makkelijk, omdat het al klaar moet zijn nog voor de gasten komen.)
            brownies met warme kersen (evt. in rode port gestoofd) met mascarpone room
            pavlova met macarponeroom en vers fruit
            applecrumble met roomijs en slagroom

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Livia75 ik heb deze van de week weer gemaakt en kan prima zonder muesli.

Ik had nu het recept wel aangepast, zodat het meer taart werd. Ik heb een beslag gemaakt van havermout, twee eieren, melk, kaneel, eetlepel roomboter en snufje zout. Alles in de blender en door dit beslag twee appels en twee bananen in stukje geroerd met cruesli (zonder cruesli was echt prima geweest). Bakpapiertje in de slowcooker en het beslag daarin gegoten.

Dit was het resultaat

• [verwijderd]

Ik heb vandaag mijn eigen versie pinda kip gemaakt.

• kip
                • aardappel
                • zoete aardappel
                • 4 flinke scheppen pindakaas
                • 4 eetlepels ketjap man is
                • 4 eetlepels chilisaus
                • 200 ml kippenbouillon. 1/2 blokje
                • schepje sambal naar smaak
                • hindoestaanse currypoeder. Theelepel of 2 geloof ik.
                • uitje, knoflook, gember gebakken.
                • samen met de rest in de pan en 3 uur op low.

Adje oh hele goede tips daar ga ik me allemaal eens in verdiepen! Thank youuu!!

[verwijderd] Ah ziet er goed uit!
                Ook lekker dus ;-)?

Die ga ik morgen proberen te maken, lig nu sl in bed haha!

• [verwijderd]

Of spareribs! Ik heb laatst de Indische versie van eetinspratie gemaakt. Heerlijk mals! Zij doet ze nog even in de oven. De volgende keer sla ik dat over.
                Sajoer boontjes en rijst erbij.

[verwijderd] ja heb ik ook gemaakt waren echt super lekker! Alleen houdt 1 van mijn gasten niet zo van vlees aan bot😂