Hopsatee Met eters zou ik denk ik gaan voor rendang. (https://www.eetspiratie.nl/rendang-van-rundvlees/) Heerlijk kruidig stoofvlees en daarbij natuurlijk nog wat andere Indische gerechten. Nasi of kokosrijst, telor ketjap (ook van eetspiratie) zoetzure komkommer, kroepoek, seroendeng, sajoer of toemis boontjes (ook weer eetspiratie).
Het is bijna allemaal goed vooraf te maken. Sowieso kan je de boemboes al eerder maken. En hoe langer de eieren in de ketjapsaus liggen hoe beter. Dat kan je dan gewoon op laag vuur opwarmen.
Of anders boeuf bourguignonne met een lekkere aardappelpuree (of frietjes) en een salade. Mocht je willen kan ik daar wel mijn gebruikte recept van geven. Maar staan ook zat op internet.
Of een hele grote pan (oftewel je slowcooker 😂) met drumsticks in een lekkere marinade. Ook met frietjes en een salade en evt. een lekker groentegerecht.
Of carnitas (weer eetspiratie ☺️) op wraps met een grote lading gebakken ui en paprika, guacamole, zure room, bosuitje, verse koriander, gesneden tomaat, maïs, geraspte kaas (en dan de gasten zelf hun wrap laten beleggen.)
Wat betreft dessert die hier ook successen waren met eters:
zelf een paar soorten roomijs maken (als je een ijsmachine hebt) en daar evt. iets van brownie, fruit of meringues ofzo bij en gasten laten kiezen welk ijs ze willen (hier wilden ze dan van alles wat 😄)
tiramisu (ook heel makkelijk, omdat het al klaar moet zijn nog voor de gasten komen.)
brownies met warme kersen (evt. in rode port gestoofd) met mascarpone room
pavlova met macarponeroom en vers fruit
applecrumble met roomijs en slagroom