Ik zat vandaag een artikel te lezen op Blendle van een journaliste. Haar zoon van 20 is bezig aan zijn derde ‘tussenjaar’. Heeft zn middelbare school diploma gehaald, en weet nu niet wat hij wil. Hij werkt twee dagen in de week maar verder is het bankhangen, Netflixen en muziek maken.
Dit schijnt een dingetje te zijn, typerend voor ‘Generatie Z, geboren tussen ongeveer 1995 en 2010.
Vervolgens gaat het over hun ouders, in veel gevallen ‘curlingouders’. Ouders die zich helemaal focussen op hun kind, want ze hebben er in de regel maar 1 of 2. En die kinderen moeten vooral gelukkig worden, doen wat ze leuk vinden etc.
Herkennen jullie jezelf hierin? Je kind dat van huiswerkklasjes, naar yoga, naar therapie gaat. Dat allerlei zelfontwikkelings dingen gaat doen etc. Ik ben zelf echt geen curlingouder, mijn kinderen laat ik fouten maken en ‘op hun bek’ gaan. Maar ik zie het wel enooorm veel om me heen en soms ook op dit forum. Nu ik zie hoe het heet valt het voor mij een beetje op zn plek. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren bij jezelf en om je heen.