Ik droomde dat ik naar het ministerie van BUZA moest om een presentatie te geven en vragen te beantwoorden en te netwerken. Ik belde @Tantetil om koffie te drinken vooraf, maar ze zei: "Wat moet jij nou weer bij BUZA, je werkt voor J&V??" En ik dacht: ach, het is allemaal één pot nat, dat komt vast wel goed. Maar het kwam niet echt goed. Mensen stelden allemaal kritische vragen over mijn organisatie en ik voelde me in een positie gedwongen waarin ik me moest verdedigen voor dingen die anderen gedaan en besloten hadden.
Deze droom leek op iets dat IRL gebeurd was afgelopen dinsdag. Overduidelijk verwerking.
Toen ik klaar was op het ministerie kon iedereen buiten aan houten picknicktafels rode wijn drinken. Voor elke ambtenaar was er een fles, maar de mijne werd steeds voor mijn neus weggekaapt. Het was ook best wel koud buiten, eigenlijk helemaal niet gezellig. Na een half uurtje kwamen @LucP en N. mij ophalen met de auto. We reden naar een heel luxe hotel in Den Haag waar we alledrie de slaap niet konden vatten en een vervelende, lange nacht hadden.
Ik droomde ook van twee mannen die op een afgelegen plek in een krakkemikkig huisje woonden. Ze hadden baarden en waren vies en dik en droegen kapotte, oude kleren. Aan een waslijn hingen kleren. Soms keek ik er snel langs en zag ik dat er in de kleren een lijk hing. Maar als ik bewust keek, was er geen lijk. Soms staarde ik over de drassige velden en zag ik in mijn ooghoek een lijk in het gras liggen. Maar als ik bewust keek, lag er niets. Toch was ik ervan overtuigd dat de mannen een moord gepleegd hadden. Steeds kwam ik met een agent in een auto naar het huisje gereden om de zaak te controleren, maar ik vond niets. En toch... op de kleren aan de waslijn zat bloed.
Op den duur werden de mannen zenuwachtig van me. Ze laadden wat koeien, biggen en een paar babyolifantjes (??) in een vrachtwagen en besloten te vluchten. Ik was een big achterin de vrachtwagen en werd tegen de wanden van de vrachtwagen aan geslingerd tijdens het rijden. Het was donker in de laadbak en we gilden zoals biggen gillen.