Ik droomde dat er een stroomuitval of iets dergelijks was bij een groot centrum voor planten en dieren, in een grote kas. Het leek wel op de jungle van de Burgers Zoo, als ik er aan terug denk.
Hoe dan ook, mij werd de vraag gesteld of ik ervoor kon zorgen dat er 5 mensen kwamen om het pand te beveiligen, omdat er dreiging van buitenaf was en de deuren vanwege de stroomuitval niet gesloten konden blijven. Ik zei dat ik dat wel kon en realiseerde me dat ik maar geluk had dat ik zoveel lieve mensen kende die zouden komen opdagen als ik ze dat vroeg, in tijd van nood.
Ik was tegelijkertijd ook een kind (grappig is dat hoe je in dromen meerdere karakters kunt zijn, in allerlei verschillende leeftijden). En ik zette alle kleine stekjes die ik zelf gemaakt had in potjes voor het raam.
Als volwassene die problemen oploste kreeg ik een aantal grote dozen die ik moest uitpakken. Daar zaten gescheurde lapjes in, touwtjes, maar ook schildpadden. Voorzichtig haalde ik de schildpadden uit de kluwen textiel. Ze zagen eruit alsof ze uitgedroogd waren, maar ze leefden nog. Ik haalde opgelucht adem.
En toen haalde ik er een kleine puppy uit met een hele zachte, lichtbruine en witte vacht. Ik was er dolblij mee. Ik speelde ermee en knuffelde te puppy. In mijn achterhoofd dacht ik: Ik neem hem niet, ik neem hem niet. We hebben er geen tijd voor, het wordt gedoe met een hond.
Maar ik voelde me zó verbonden met de puppy dat ik begon te twijfelen of ik hem toch niet wilde houden.