Vannacht droomde ik dat ik met een groep mensen op vakantie was, of op een feest, ik weet het niet meer precies. Maar we aten en dronken samen en ik dronk wat teveel. Toen wilde de groep ineens ergens anders naartoe en zette mij achter het stuur van een auto. Ik zei: "Ik wil niet rijden, ik heb gedronken. Ik rij nooit als ik gedronken heb!" -maar ik leek geen controle te hebben over de situatie. Ik zat op de bestuurdersplaats. Naast me zat iemand, de achterbank zat vol vrienden die lol maakten en lachten. De auto begon uit zichzelf te rijden. Mijn beeld was wazig en vertraagd en mijn handen waren zwaar. Ik zei: "Ik kan dit echt niet, ik wil dit niet. Je zult zien dat ik straks de bocht om ga en dat de politie daar een controle doet."
Met moeite stuurde ik de bocht om en ja, daar was een politiefuik. Ik reed heel langzaam. Een agent gebaarde me naast hem te parkeren. Dat lukte maar net. Ik slingerde en schampte een paal. Toen ik uit de auto stapte, amper mijn evenwicht bewarend, reed de auto onder me nog een stukje verder. Boos riep ik naar de bijrijder: "Zet dat ding dan op de rem!"
Ik wist dat ik de sjaak was. Ik deed de blaastest. De agent begon tegen me te praten, maar ik verstond hem niet. Ik kon hem maar amper zien, zo wazig was mijn beeld. Hij bleef maar praten en praten en ik dacht: Neem me nou maar mee naar het bureau en bestraf me, ik wil dat dit voorbij gaat.