T had een super leuk feestje van een vriend die 15 werd. Er waren 2 jongens (inclusief de jarige en 9 meiden) T en R wonen het verste weg en de moeder van R heeft ze gebracht en opgehaald. 1 meisje woont in het dorp naast onze woonplaats en zij gaat alleen op de fiets naar huis. Langs een grote weg door de uiterwaarden, geen huizen dichtbij enkel wat boerderijen ver weg….
Zouden jullie een 14 jarig meisje zeker 30 minuten alleen laten fietsen rond 22:30?
Of zijn wij daar truttig in?
Het VO
- Bijgewerkt
Huggybird Zouden jullie een 14 jarig meisje zeker 30 minuten alleen laten fietsen rond 22:30?
![]()
Of zijn wij daar truttig in?
Zou ik absoluut niet doen! Al hadden haar ouders het goed gevonden dat ze alleen fietst, dan hadden wij haar nog thuisgebracht. Ik zou niet met mijzelf kunnen leven als ik een 14-jarig meisje alleen had laten fietsen en er was wat gebeurd.
iMoeder Bloem Trees
Wij dus ook niet…. T had van de week tegen R gezegd ‘mijn ouders kunnen niet rijden want ze hebben Corona’ had R voorgesteld om op de fiets te gaan want haar ouders zouden niet willen rijden. Wij zeiden meteen ‘daar komt niets van in!’ (Als ik niets anders had kunnen regelen was ik er zelf heen gefietst en op Corona veilige afstand met ze terug gefietst)
Bleek vrijdag dat R het helemaal niet aan haar ouders had gevraagd….. ik denk dat ze het wel stoer had gevonden om te fietsen…
Ik wist niet dat dat meisje zou komen en dat ze op de fiets zou gaan. Als ik het had geweten en had gereden had ik haar zeker opgehaald en thuis gebracht, kleine moeite om even links af te slaan ipv rechts om zo’n meisje veilig thuis te brengen. (De zus van dit meisje zit bij T op atletiek en fietst elke dinsdag avond, op de zelfde tijden, zomer en winter van onze woonplaats naar het dorp waar zij woont, over een weg met bossen er omheen. (15: min fietsen) wij zitten er al over in dat T dan alleen fietst (nog geen 5 min))
Ik ben blij dat jullie er net zo over denken, inderdaad ook als ze 16 is.
Als ze nou met een heel groepje fietsen wil ik er nog over denken misschien, ik snap ook wel dat het heel stoer en zelfstandig voelt…
[verwijderd]
Huggybird nee absoluut niet. Ik zit er zelfs aan te denken om voor H een busabonnement aan te schaffen voor de winter, zodat ze niet na school langs het kanaal hoeft te fietsen als het vroeg donker wordt. En dat is rond 17:30
[verwijderd] snap ik helemaal!
Maxi heeft vandaag een schoolfeest. Hij heeft zijn haren in de gel, schoon overhemd aangetrokken en zijn schoenen erbij aangepast. Heerlijk!
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Femkes leuk, veel plezier Maxi!
Hier moesten ze deze week stemmen voor de artiest die op het schoolfeest gaat komen, het is allemaal horror en nu weten ze niet of ze nog wel willen gaan. Schijnbaar waren Arctic monkeys geen optie
[verwijderd] maxi vindt de muziek ook elke keer vreselijk. Maar het was wel gezellig. Hij is net thuis
- Bijgewerkt
Het eerste oudergesprek staat gepland voor de oudste. Het eerste gesprek met haar coach is een huisbezoek van bijna een uur . Ik ben heel erg benieuwd waar we een uur lang over gaan praten. Ook wel bijzonder dat het een huisbezoek is. Op de basisschool kwam de kleuterjuf voordat de meiden startten ook op huisbezoek om kennis te maken met het kind en ouders in een vertrouwde omgeving. Ik dacht dat dit uitzonderlijk was, maar schijnbaar is een huisbezoek dan toch meer gangbaar dan ik dacht op scholen? Is dat bij jullie ook de eerste keer?
Trees bij ons is het 5 jaar geleden afgeschaft. Vanwege de werkdruk. Dat snap ik en toch was t wel waardevol.
[verwijderd]
Trees Ik heb nog nooit van een huisbezoek van school gehoord
Overigens maar goed dat ze dat hier niet doen want ik zou mezelf helemaal gek maken om alles perfect opgeruimd te hebben
[verwijderd] Ik heb nog nooit van een huisbezoek van school gehoord
Ik ook niet! Wat een afschuwelijk idee
[verwijderd] nou ik ga zeker niet opruimen of schoonmaken voordat hij komt. Het is de dag voordat de schoonmaakster komt, dus stoffiger kan hij het niet treffen. Ik kan het zelf ook niet, dus hij moet het er maar mooi mee doen. Ik geef hem wel een extra koek ter compensatie .