• [verwijderd]

Trees ik had vroeger dezelfde knie klachten als H heeft, en soms was het echt serieus hoor, heb ook periodes op krukken moeten lopen. Maar ik heb er ook gruwelijk misbruik van gemaakt en na de 2e gewoon helemaal niet meer gegymd.
Maar mijn diepe, diepe haat voor de gymlessen komt gewoon weer terug zodra de kinderen moeten gymmen, ik vind het zo erg voor ze dat het moet, arme prullekes.. 😭
Dus natuurlijk schrijf ik wel een briefje! Gymschoen kwijt? Briefje. Muggenbult? Briefje. Misschien krijg ik een bal tegen mijn gezicht? Arm kind, dat is ook een compleet realistische angst, en een hele goede reden om niet te hoeven gymmen. Ik schrijf wel een briefje. Alles beter dan mijn kinderen te onderwerpen aan de afschuwelijke horror van gymles..πŸ™ˆ

[verwijderd] maar gaan docenten daar akkoord mee? Toen ik gymdocent was verwachte ik wel meer uitleg (telefonisch of per mail) als het echt vaker dan zo maar 1x was.

• [verwijderd]

Noordeling ik geef altijd wel iets van een reden hoor, maar dan wat... kleurrijker? Ik lieg nooit. Hypothetisch voorbeeld: Kind heeft een muggenbult op hun been is gewoon kind heeft last van been. Hardstikke waar. Jeuk is ook gewoon bloedirritant. Kan je best last van hebben. πŸ€·β€β™€οΈ
      Alleen voor een pijnlijke septum kon ik met de beste wil van de wereld geen fatsoenlijk excuus bedenken, dus dit is de eerste keer zonder opgaaf van reden.

Bij H is het een ander verhaal, die heeft chronische klachten en ik heb ook uitgebreid gesproken met de gymleraar. Maar daar ben ik ook wel soepel in, als H lichte klachten heeft moet ik er nog wel rekening mee houden dat die ook nog 2x een half uur moet fietsen en de combinatie met 2 uur gym haar dan gewoon over de rand heen kan gooien. Dus H heeft last van knie. Met vriendelijke groet, Buffy.

[verwijderd] Maar mijn diepe, diepe haat voor de gymlessen komt gewoon weer terug zodra de kinderen moeten gymmen

Nou ik ervaar dat ook zo. Het was een verschrikking!

Ik ben juist heel blij met de gymlessen op school. Want de kinderen krijgen toch al niet heel veel beweging. Dus alles wat hieraan bijdraait is helemaal prima πŸ˜€

Bloem ik ben zo hypocriet, die groot voorstander is van gym op school, maar er zelf een diepe haat tegen had 😬. Al vind ik leerdoelen gekoppeld aan gym en de piepjestest echt onzin. Het doel van gym moet naar mijn idee zijn plezier krijgen in bewegen en niet of je de handstand kan of je doelloos hard kan heen en weer rennen. Juist bij de wat minder sportieve leerling haal je hiermee toch het hele plezier van sporten weg? Zo werkte het bij mij vroeger wel. Ik kon het niet en kreeg hierdoor alleen maar een grotere hekel aan sporten.

Dochter had gisteren haar eerste schoolfeest. Het was volgens haar een van de mooiste gebeurtenissen van haar leven. Ik ben de hele avond verblijd met filmpjes van een zwaar feestende dochter. Het kind is helemaal los gegaan op de dansvloer en heeft geen stem meer over. Ik ben bang dat ze hierin op mij lijkt en ben nu al bang voor over een paar jaar als ze echt gaat stappen 😱.

Een jongen uit de tweede had haar telefoonnummer gevraagd, maar daar moet ze nog niks van weten. Dat stelt mij nog enigszins gerust πŸ˜….

• [verwijderd]

Bloem ik vind het een beetje dubbel. Op zich, beweging goed natuurlijk, maar dat verplichte en al die vreselijke dingen.. Er mag van mij best een vrijstelling komen voor kinderen die buiten schooltijd al sporten ofzo πŸ˜†
        Het ligt nu tijdelijk even stil, maar mijn kinderen sporten tot een paar maanden geleden 3 uur per week, die hebben ook nog een uur per dag beweging met fietsen naar school, dan hoeft die 4 uur gym per week en dan sporten waar ze totÑÑl geen interesse in hebben van mij niet ook nog. Laat ze lekker zelf kiezen waar ze interesse in hebben zodat ze bewegen ook associëren met iets positiefs.
        Maar alle regels van basketbal moeten kennen en daar examen in moeten doen, why? Dat heeft niet eens iets te maken met het hele beweging is gezond en gaat overgewicht ed tegen, dat is gewoon kwellen omdat het kan en als wraak omdat pubers vervelend zijn ofzo πŸ™ˆ

[verwijderd] veel valt of staat bij leraren. Maxi vindt gymles helemaal prima. Ze mogen vaak muziek aanzetten tijdens de les. Dus nadat de dames vorig jaar in oktober al begonnen met kerstmuziek, mocht hij de les erna Sabaton en Rammstein aanzetten. Verder zei de leraar laatst dat ze ook de pauze wel konden overslaan zodat iedereen eerder naar huis kon en hebben hij en de lerares Nederlands meegedaan met lasergamen. Sowieso lasergamen tijdens een bezoek gymles is toch hartstikke cool!
          Ze hebben ook wel de verplichte nummers en in principe kun je blijven zitten op hun, maar in de praktijk is je cijfer prima als je een beetje meedoet en de leraar en klasgenoten met respect behandeld.

• [verwijderd]

Femkes lasergamen doen ze hier bij recreatie dus dat is voor de kinderen geen punt voor gym πŸ˜…
            Ikheb geen idee of ze hier muziek aan mogen eigenlijk.. Ik hoor veel klachten over basketbal, hockey en softbal, dezelfde shit als die ik ken.
            Maar I had gisteren alsnog een leuke gymles ondanks het feit dat die niet mee deed: er was een brandoefening dus geen echte gym πŸ˜…

[verwijderd] Maar alle regels van basketbal moeten kennen en daar examen in moeten doen, why?

Vind ik ook belachelijk. Lekker belangrijk ook in je leven.

[verwijderd] . Ik hoor veel klachten over basketbal, hockey en softbal,

Nachtmerries als ik daar aan denk. Mijn gymleraar vroeger zat op volleybal en we gingen dus wel wekelijks volleyballen. Echt vreselijk. Ik heb sowieso geen enkel gevoel voor ballen. Teamsporten is ook echt niet mijn ding. Kreeg je weer zo bal loeihard op je neus, omdat je afgeleid was en direct je halve team over je heen. Leuk joh

• [verwijderd]

Trees afschuwelijk!!
                Ik heb een keer een onvoldoende gehaald omdat ik door hoogtevrees niet op de bovenste tree van het wandrek durfde te klimmen. Ik janken, leraar boos. Vraag me dan ook echt af wat je dan mee wil geven aan kinderen? πŸ€”
                Het enige wat ik echt geweldig vond was slagbal op de basisschool, want ik werd altijd onderschat maar ik kon heel hard slaan met die knuppel 🀭

[verwijderd] ik kan mij niet herinneren dat ik ooit daadwerkelijk de bal heb geraakt met slagbal. Gevangen ook niet πŸ€“. Ik was echt slecht in alles met gym en dat ik zwaar overgewicht had als kind was ook niet helpend voor het zelfvertrouwen.

Het is jammer dat het beweegonderwijs soms zo gericht is op prestaties. Het moet gewoon leuk zijn en lekker boeiend van hoe hoog je durft te springen en of je de handstand kan (ik kon als enige geen handstand tegen de muur vroeger en kreeg toen ook een onvoldoende - het feit dat ik deze 1000 keer had geoefend werd niet gewaardeerd).

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Trees Hier krijgen ze nu gelukkig wel cijfers voor verschillende aspecten, waardoor de prestaties alleen meetellen in een gemiddelde. Samenwerken, omgang met materiaal, inzet etc tellen ook mee, dat scheelt wel. Dat vind ik veel belangrijker dan hoe vaak je een bal in/door/over een net kan gooien..
                    Maar ik vind nog steeds dat het helemaal afgeschaft mag worden. 🀭

[verwijderd] dat klinkt al wel beter. Bij mijn dochter hebben ze alle cijfers op school afgeschaft. Ook voor de andere vakken. Het is of voldoende of niet gehaald, maar geen idee of ze voor gym ook een voldoende moet halen. Ik vroeg het net, maar dat wist ze zelf ook niet. Wel dat de helft van de klas zeer slecht in gym is en zij dolgelukkig daarmee is. Mijn oudste is namelijk niet zo sportief en op de basisschool zat ze in een klas met enkel topatleten leek het wel.

• [verwijderd]

Trees dat klinkt goed! Lijkt me ook prettiger voor kinderen die last hebben van faalangst..
                        Hier is gym een examenvak, dus dat moet volgens mij wel voldoende zijn 😬
                        Fijn dat er meer zijn die slecht zijn in gym haha!

Ik vind het bijzonder om te lezen dat gym bij jullie zo zwaar meetelde. Dat was bij mij voor zover ik weet helemaal niet.
                        Nu is mijn referentie wellicht ook niet helemaal goed. Ik was degene die gym leuk vond en eigenlijk altijd wel meedeed. Helemaal als we gingen turnen (of iets wat erop moest lijken).
                        Volgens mij kregen we wel een beoordeling op ons rapport, maar dan meer richting een voldoende of onvoldoende. Ik gok dat dat werd beoordeeld op inzet en deels de piepjestest. Maar ik denk dat er ook daarbij wel meer op inzet dan op het echte resultaat werd beoordeeld. Maar ook daarbij was ik degene die doorliep tot ik niet meer kon en niet tot ik een minimale trap had gehaald.

Maar echt een examenvak? Hoe dan?

Soturi bij ons moest het ook wel voldoende zijn.
                          Maar ik vond gym ook nooit zo erg

Soturi Bij ons ging het zoals bij jou.

Ik vond gym wel vreselijk. Niet het turnen en rennen en volleybal en zo. Maar gewoon het omkleden en al het gedoe eromheen. En als we echt buiten school gingen rennen, de angst de weg kwijt te raken. En dat eindeloze slagbal, brrrr.

Maar in theorie vind ik het een goed idee hoor, kinderen meer laten bewegen πŸ™ƒ

• Soturi hebben hierop gereageerd.

Vulpen Maar in theorie vind ik het een goed idee hoor, kinderen meer laten bewegen πŸ™ƒ

Ja, ik ook