Trees ik ben een voorstander van huisbezoeken door leerkrachten en docenten.
Het maakt voor ouders de drempel naar school lager, en de docenten zien hoe de thuissituatie van een leerling is. Ik denk dat daar een hele hoop β€˜gedoe’ mee weg zou kunnen vallen.

Trees bij ons is het 5 jaar geleden afgeschaft. Vanwege de werkdruk. Dat snap ik en toch was t wel waardevol.

• [verwijderd]

Trees Ik heb nog nooit van een huisbezoek van school gehoord 😳

Overigens maar goed dat ze dat hier niet doen want ik zou mezelf helemaal gek maken om alles perfect opgeruimd te hebben πŸ™ˆ

[verwijderd] Ik heb nog nooit van een huisbezoek van school gehoord 😳

Ik ook niet! Wat een afschuwelijk idee πŸ˜…

[verwijderd] nou ik ga zeker niet opruimen of schoonmaken voordat hij komt. Het is de dag voordat de schoonmaakster komt, dus stoffiger kan hij het niet treffen. Ik kan het zelf ook niet, dus hij moet het er maar mooi mee doen. Ik geef hem wel een extra koek ter compensatie πŸ˜‰.

Huggybird Ons huis is al 11 jaar lang een bouwproject en man wil volgende week starten met project bovenverdieping, dus erger kan hij het waarschijnlijk niet treffen 🀣.

Trees grappig, ik heb mijn hele jeugd doorgebracht in een bouwproject huis. Jaren lang heeft er een nieuwe voordeur in de gang gestaan, we hebben een periode op de slaapkamer van mijn zus de β€˜woonkamer’ gehad toen beneden opgeknapt werd. Mijn vader deed alles zelf maar moest ook gewoon werken natuurlijk. Tegen de tijd dat eindelijk de voordeur er in zou kunnen vonden mijn ouders hem niet mooi meer πŸ˜‚πŸ€¦β€β™€οΈ
        Uiteindelijk is het huis verkocht en zijn we in een nieuw gebouwd huis gaan wonen. Verhuisd van nummer 22 naar 28 πŸ˜‚ Tijdens de bouw van het nieuwe huis woonden we anti kraak in een enorm groot oud kindertehuis met grote slaapzalen. Dat was ook gaaf. Skateboarden door de gangen, op de zaal op zolder stond een grote tafeltennis tafel waar we ruim omheen konden rennen met vriendjes. Mijn broer en ik deelden een slaapzaal en mijn zus sliep in het dienstmeiden kamertje. En mijn moeder had een oude oranje DAF van haar vader gekregen en daarmee mochten we rond het huis rijden πŸ˜‚πŸ˜‚

Huggybird oh dat klinkt geweldig! Kunnen skateboarden door de gang moet voor elk kind echt een droom zijn. Lijkt mij een geweldig huis om verstoppertje te spelen.

Wij zijn de eerste jaren echt bezig geweest met bewoonbaar maken. Deel van in huis was nog stal en hooizolder. We hadden bijv geen keuken of normaal werkende badkamer. Ideaal met een baby en een half jaar later een tweede op komst 😬. Ik vraag mij nog steeds af hoe we dit deden, want wij deden alles zelf en werkten beiden. Overigens riep ik met enige regelmaat dat ik de boel ging verkopen en een nieuwbouwhuis terugkocht, omdat ik er klaar mee was πŸ˜‚.

Vervolgens hebben we een paar jaar niks gedaan. De laatste 3 jaar zijn we echt bezig om alles goed te doen en het echt naar ons zin te maken. De benedenverdieping is nu echt klaar! Mijn man heeft vorige week de laatste deur geschilderd πŸ₯³. Nu moet boven nog en daar is best wel wat werk, maar grotendeels esthetisch. Wilde plannen om daar een badkamer en suite met sauna te bouwen, hebben we onlangs laten varen. Wc boven hebben we al eerder gedaan. Verder is zowel de zolder als een deel boven niet afgebouwd, maar laten we ook lekker zitten. We hebben de ruimte niet nodig. Het is nu een kwestie van stucen, behangen, veel schilderen en kleine reparaties. Vloer laten we ook liggen. Dat is best te overzien in vergelijking met wat we al hebben gedaan. Het einde is dus in zicht!

Trees het was een hele gave periode toen we daar woonden πŸ˜„

Ik kan me voorstellen dat je wel eens geroepen hebt dat je de boel zou verkopen πŸ˜‚
            Fijn dat het nu nog op afwerken neer komt, dan wordt het snel mooi en dat maakt iedereen blij πŸ˜€

4 dagen later

D vindt wiskunde moeilijk. Had ik echt niet verwacht. Man en ik vonden het makkelijk, rekenen ging met 2 vingers in de neus op de basisschool...

Toch6 wat vindt jij lastig? Het huiswerk ook of gaan alleen de toetsen niet goed?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Noordeling beide. Moet bij zn huiswerk ook nog veel uitleggen, alsof hij op school geen uitleg hoort

• [verwijderd]

Ik heb een briefje geschreven dat I morgen niet mee gymt, zonder opgaaf van reden. De echte reden: wat als ik een bal tegen mijn neus krijg terwijl mijn piercing nog aan het genezen is?
                Maar ik vond dat het wel een keer mocht, ik heb voor H namelijk laatst 4 (!!) gymlessen een briefje geschreven omdat ik eigenlijk een langere brief moest schrijven over wat ze wel en niet mag doen ivm haar knie, maar dat steeds vergat en ik er dan om 7 uur 's ochtends geen zin in had.
                Ik ben echt een loedermoeder πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆ

• Trees hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] je hoeft toch niet altijd uit te leggen, waarom je iets niet kan doen. Ik vind dat ze het er op school gewoon maar mee moeten doen. Ik was vroeger drie weken per maand ongesteld en kon dan ook echt niet mee gymmen πŸ˜‡.

• [verwijderd]

Trees ik had vroeger dezelfde knie klachten als H heeft, en soms was het echt serieus hoor, heb ook periodes op krukken moeten lopen. Maar ik heb er ook gruwelijk misbruik van gemaakt en na de 2e gewoon helemaal niet meer gegymd.
                    Maar mijn diepe, diepe haat voor de gymlessen komt gewoon weer terug zodra de kinderen moeten gymmen, ik vind het zo erg voor ze dat het moet, arme prullekes.. 😭
                    Dus natuurlijk schrijf ik wel een briefje! Gymschoen kwijt? Briefje. Muggenbult? Briefje. Misschien krijg ik een bal tegen mijn gezicht? Arm kind, dat is ook een compleet realistische angst, en een hele goede reden om niet te hoeven gymmen. Ik schrijf wel een briefje. Alles beter dan mijn kinderen te onderwerpen aan de afschuwelijke horror van gymles..πŸ™ˆ

[verwijderd] maar gaan docenten daar akkoord mee? Toen ik gymdocent was verwachte ik wel meer uitleg (telefonisch of per mail) als het echt vaker dan zo maar 1x was.

• [verwijderd]

Noordeling ik geef altijd wel iets van een reden hoor, maar dan wat... kleurrijker? Ik lieg nooit. Hypothetisch voorbeeld: Kind heeft een muggenbult op hun been is gewoon kind heeft last van been. Hardstikke waar. Jeuk is ook gewoon bloedirritant. Kan je best last van hebben. πŸ€·β€β™€οΈ
                        Alleen voor een pijnlijke septum kon ik met de beste wil van de wereld geen fatsoenlijk excuus bedenken, dus dit is de eerste keer zonder opgaaf van reden.

Bij H is het een ander verhaal, die heeft chronische klachten en ik heb ook uitgebreid gesproken met de gymleraar. Maar daar ben ik ook wel soepel in, als H lichte klachten heeft moet ik er nog wel rekening mee houden dat die ook nog 2x een half uur moet fietsen en de combinatie met 2 uur gym haar dan gewoon over de rand heen kan gooien. Dus H heeft last van knie. Met vriendelijke groet, Buffy.

[verwijderd] Maar mijn diepe, diepe haat voor de gymlessen komt gewoon weer terug zodra de kinderen moeten gymmen

Nou ik ervaar dat ook zo. Het was een verschrikking!

Ik ben juist heel blij met de gymlessen op school. Want de kinderen krijgen toch al niet heel veel beweging. Dus alles wat hieraan bijdraait is helemaal prima πŸ˜€