Luuz
Even vanuit mezelf.
Mijn dochter slaapt slecht. Die is tweeënhalf. Dat kan wat mij betreft prima in het zelfde subforum staan als een kind van 1 wat slecht slaapt of een kind van 8 wat slecht slaapt. Want misschien heeft iemand wel een gouden tip, ongeacht de leeftijd van het eigen kind. Ik vind de leeftijd van mijn kind daarin totaal niet interessant. Wel vind ik het interessant te lezen hoe andere ouders daar mee om gaan en wat zij allemaal al geprobeerd hebben.
Dat zou wat mij betreft dus allemaal prima bij “opvoeding & ontwikkeling” kunnen.
Stel dat je een kind hebt dat het niet naar zijn zin heeft op school. Dan maakt het niet uit hoe oud het kind is, maar waarom het niet goed gaat. Voelt het kind zich overvraagd? Heeft het niet genoeg uitdaging? Is de band met de leerkracht niet goed? Vind het geen aansluiting in de groep? Nergens wil ik vragen “hoe oud is je kind?” Dat kan wat mij betreft ongeacht de leeftijd prima in het subforum “opvang en school”. En misschien komen er wel een hoop reacties zoals “dat hadden wij een paar jaar geleden ook. Weet je wat bij ons goed hielp?” Of “onze zoon vind het ook het lastig om aansluiting te vinden. Wij zijn nu bezig met ....”.
Voor mij zijn de onderwerpen dus veel belangrijker dan de leeftijd. Ik denk dat je met een goed onderwerp veel eerder de juiste mensen bereikt dan met een leeftijd.