@[verwijderd]
Ik heb het anders opgevat dan jij. Ik zal uitleggen hoe ik de situatie zie, terwijl ik me ervan bewust ben dat jij een andere interpretatie hebt van de situatie.
@LucP heeft het voorstel van @[verwijderd] gepakt als opening van dit topic, met de woorden om die reactie als uitgangspunt te nemen om verder te discussiëren.
Mijn inziens wordt het voorstel dus niet aangenomen noch afgeschoten. Het wordt gebruikt als uitgangspunt om mee verder te gaan.
Ik wil niet voor andere mensen spreken. Dat kunnen zij prima zelf. Dit is dus alleen hoe ik de situatie interpreteer.
Manque heeft jou in het eerste topic uitvoerig bedankt voor je input. Ook heeft ze aangegeven dat het niet de bedoeling is dat jij het idee hebt dat je er door een andere indeling “niet meer bijhoort”.
Datzelfde geldt voor @[verwijderd]. Door bijvoorbeeld @Sevenof9 is er meerdere malen aangegeven dat je input erg op prijs gesteld wordt.
Persoonlijk vind ik jouw reacties over het algemeen altijd wel doordacht en waardevol. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, ik waardeer je input. Datzelfde geldt voor jou @[verwijderd]
Er is dus nog niets besloten. Er zijn een aantal opties. En die opties moeten concreet gemaakt worden zodat er zometeen daadwerkelijk iets te kiezen valt.
Op dit moment zijn de opties misschien een 7. Er wordt nu gevraagd of er misschien een 8 van te maken valt? “Als we het doen, willen we het goed doen”. Misschien is die 8 wel helemaal niet haalbaar. Misschien blijkt het geen 7, maar een 6 te zijn, maar is dat nog niet bekend omdat nog niet iedereen (die dat wil) zich heeft uitgesproken.
Wat betreft “de norm”:
Voor mij is de norm niets meer of minder dan “het meest voorkomende”. Het “gangbare”.
Ik heb nergens het idee dat de mening van @[verwijderd] de norm is. Voor mij is dat namelijk niets meer of minder dan gewoon een mening. Een mening die door een hoop leden wordt gedeeld, en door een aantal niet.
Ik heb nog eens naar jouw reacties gekeken over de leeftijden @[verwijderd]. Ik begrijp het nu beter. Jij bent bang dat (bijvoorbeeld) jouw topic (mijn kind koopt snoep van zijn zakgeld, wat nu?) wordt ondergesneeuwd door de vele “mijn kind weigert avond eten topics” in de categorie voeding. Of dat “weekend en huiswerk” wordt ondergesneeuwd door de vele gastouder/peuterspeelzaal/kdv topics.
Ik begrijp je en kan me er iets bij voorstellen.
Ik denk zelf dat je juist meer reacties krijgt in jouw specifieke topic. Omdat ook
mensen die niet in de leeftijdscategorie kijken hier misschien wel een idee/advies/vraag voor de toekomst over hebben. Misschien niet vanuit de ervaring vanuit ouder, maar vanuit de ervaring vanuit werkveld, of ouders uit hun omgeving.
Ook denk ik dat er daarom meer niet-leeftijdsgebonden topics geopend zullen worden, die voor iedereen interessant kunnen zijn. Waardoor het forum overal levendig blijft. Levendiger dan een subcategorie waar maar eens per maand een topic wordt geopend en verder heel leeg blijft, waardoor interesse in die categorie misschien ook snel verloren gaat.
Ik snap ook de behoefte van @[verwijderd] voor een kids corner voor algemene topics voor outfits/traktatie leed/uitspraken/etc.
Deze topics staan er nu dubbel en dat is in mijn ogen ook onzinnig.
Ook ik zou kiezen voor een kidscorner boven de optie om deze topics te verspreiden over het hele forum. Niet omdat je in het algemene gedeelte niet over kinderen zou mogen praten, maar omdat de topics dan wel heel erg verspreid komen te staan. Niet erg om ze tegen te komen, maar misschien wel omslachtig als je iets zoekt.
Ik heb de kids corner dus ook in “mijn” voorstel meegenomen.
Ik zelf zoek dingen op onderwerp. Dat doe ik als ik een leuke film wil zien, een goed boek wil lezen of op zoek ben naar een leuk topic om in te kletsen. Ik zoek dan niet op acteur, auteur of leeftijd, maar op onderwerp. Voor mij is dat bij een forum dus ook heel logisch.
Maar, voor mij is het geen must.
Ik kan me ook prima aanpassen aan een andere indeling.
Waar ik wel moeite mee heb, is als er wordt voorbijgegaan aan de behoeften van anderen.
Bijvoorbeeld de behoefte van @Manque die aangeeft dat ze “óók zo graag wil meepraten” in de kinder categorieën (dat raakte mij enorm). Het toevoegen van (ontwikkelings-) is daarbij een mogelijk goede optie.
Of bijvoorbeeld jouw behoefte @[verwijderd] voor een duidelijke plek voor oudere kinderen die niet wordt ondergesneeuwd door de vele jongere kinderen topics. Is het een idee dat daar een aparte categorie voor komt? “Help, mijn kind is een (pre-)puber!” Te oud voor de schommel, te jong voor de wip. Het lijkt me namelijk hele specifieke uitdagingen met zich mee te brengen waarbij het inderdaad niet de bedoeling is dat deze worden ondergesneeuwd.
Zou jij (en anderen) zich daar in kunnen vinden?
Nogmaals, dit is hoe ik de dingen zie en heb ervaren. Als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, of verkeerd heb geïnterpreteerd dan hoor ik dat graag.
EDIT: ik geloof dat Manque en ik tegelijkertijd bezig waren aan een roman. Mijn bericht is dus een beetje mosterd. Mocht iemand willen dat ik het weghaal dan doe ik dat.