Pimpelmeesje nog niet verhuisd maar gaat hopelijk wel heel snel gebeuren!
Ik zag dat jullie eindelijk aan het verhuizen zijn? Heerlijk zeg! Zal vast stressvol zijn nu maar strakjes hebben jullie ruuuuuuimte!!
Robbie gaat heel goed! Ook op school heel goed! Hij is een echte kleuter geworden. Hij is nu sinds een maandje zindelijk (zó blij!) en hij communiceert echt goed nu! 1 a 2 woord zinnetjes, soms zelfs 3. Hij reageert (en begrijpt) steeds vaker vragen (wie wat waar). Hij wordt ook steeds creatiever met taal. Nooit durven hopen dat hij zo goed zou gaan!
Hij stelt zich steeds meer open, begrijpt steeds meer van de sociale wereld om hem heen. Daar tegenover staat dat hij het daardoor soms ook moeilijker heeft. En nu hij ouder wordt en sociaal aangepast gedrag steeds belangrijker wordt is dat wel eens lastig.
Op dit moment gaat hij door een fase heen van grenzen opzoeken. Zoals een typische kleuter heeft hij 100 en 1 excuses om nog niet te hoeven slapen. Daar kan ik echt van genieten want ook dat heb ik nooit durven hopen dat dat ooit zou gebeuren. Mijn volgende hoop is ‘ruzie’ om een lelijk T-shirt met drukke print van één of ander cartoon