Minimalisten, consuminderaars en gierigaards verzamelen
[verwijderd]
Ik ga een poging doen qua speelgoed wanneer de baby wat beter slaapt. Het begint te kriebelen!
We hebben straks een grote speelkamer voor de oudste twee kinderen waar twee grote vakken kasten van Ikea in komen te staan (marktplaats!) dus nu nog op zoek naar wat mandjes voor de onderste twee lagen en dan kunnen we los.
De helft van het (gekregen) speelgoed wordt amper gebruikt, dat kan sowieso weg, ookal zijn ze het er uiteraard niet mee eens.
@[verwijderd] is een weggeefhoek een idee voor het forum?
De boodschappen ben ik al flink aan het minimaliseren sinds vriend begon te klagen hoeveel het kostte toen hij boodschappen deed na de bevalling. Hij nam allerlei non food producten mee elke keer, vind je het gek?
Maar ook bij de plaatselijke markthal haalde hij tien potten of blikken van elke soort groenten op, dus mijn voorraadkast puilt nu uit.
Eens in de zoveel tijd haal ik al het vlees uit mijn diepvries om te zien wat ik nog in huis heb (35% korting vlees van de AH neem ik vaak extra mee tijdens boodschappen doen en dat gaat meteen de vriezer in). Ik maak dan een lijst van wat er nog is, kijk in de voorraadkast en ga combineren. Zo heb ik nu tot eind van de maand voldoende vlees (we eten weinig vlees, ik helemaal niet) en potten in huis om van te eten.
De laatste weken doe ik de boodschappen weer en koop ik alleen zuivel, brood en broodbeleg. De voorraadkast wordt geleegd en vanaf dan echt alleen kopen wat nodig is.
We gaan weer naar de Aldi en sporadisch naar de AH.
Hoewel ik laatst een artikel las dat AH de goedkoopste supermarkt was als je aanbiedingen koopt aangezien zij beduidend meer artikelen in de aanbieding hebben en je flink kunt besparen als je daar op koopt
Vanavond neem ik zoon mee naar de AH om drie tassen blikjes in te leveren. Ik koop mijn cola per tray (goedkope markthal) ipv per fles. Dan drink ik minder, en de blikjes/kleine flesjes kan je inleveren voor 2ct per stuk - dat is het zakgeld voor de oudste, hij moet er wel wat voor doen
Dan halen we meteen wat verse groenten uit de aanbieding.
Sinds 1/1 betalen we per kilo voor de grijze container, dus een (gratis) groenbakje op het aanrecht, afval scheiden (groene container is gratis).
De wasbare luiers staan klaar, die beginnen qua pasvorm goed aan te sluiten, dus ook daar veel minder afval/kosten.
Kleding van de oudste (zoon) gaat regelrecht de kast in van de middelste (dochter, die geen meisjemeisje is). Af en toe koop ik voor haar iets nieuws maar krijg ook veel tweedehands.
Ik lees mee, benieuwd naar wat jullie me kunnen leren.
[verwijderd]
Administratie digitaliseer ik meteen met een scanapp (dropbox). Bewaar het dan in de cloud en mijn computer. Scheelt mij twee ordners en een paar stapelbakken.
Hebben jullie tips om games op te bergen?
[verwijderd]
[verwijderd] Hoewel ik laatst een artikel las dat AH de goedkoopste supermarkt was als je aanbiedingen koopt aangezien zij beduidend meer artikelen in de aanbieding hebben en je flink kunt besparen als je daar op koopt
Vriend en ik gaan naar de AH en de Dirk. Kijken eerst in de folders naar de aanbiesing van wat we ook daadwerkelijk nodig hebben. De rest halen we bij de Dirk. Op deze manier zijn we het goedkoopste uit.
Met het opruimen van de kerstspullen meteen wat opgeruimd. Evengoed nog drie bakken over (1,5 met versiering voor de boom, 0,5 met buitenverlichting en 1 met overige dingen), maar ze staan op de vliering toch uit de weg.
[verwijderd]
Elena22 die heb ik in een keer uitgekeken en reuze geïnspireerd geraakt! Mijn kledingkast is al ten prooi gevallen (WoW blij met t resultaat!!) dus nu ga ik verder met de keuken en andere rommel plekken
[verwijderd]
Kennen jullie de website krijgdekleertjes.nl? Opgeven is gratis en je krijg dan 3 punten om pakketten kleertjes te kunnen kopen. Per keer dat je een pakket koopt, lever je een punt in en als je zelf een pakket aanbiedt, krijg je een punt.
Je betaalt €2,50 aan de website per pakket dat je afneemt (waarvan 0,50 naar een goed doel gaat) en de verzendkosten aan de aanbieder van t pakket.
Ik kwam het van de week tegen en leek mij een geweldig alternatief om kinderkleertjes meerdere malen mee te laten gaan!
- Bijgewerkt
Ik heb teveel slechte ervaringen met MP met tweedehands kleertjes om het aan te durven om een dergelijk pakket te bestellen. :o Ik denk dat veel mensen daar toch dingen in stoppen die ze niet verkocht krijgen...en dat de kans dus groot is dat ik er niets van zal willen gebruiken. Voor mensen die minder waarde hechten aan kleding zal het prima werken, maar ik heb wel bepaalde eisen aan kleding. :o
[verwijderd]
Nieke er staan foto’s op van alle kleding die er in zit plus beschrijving. En het idee erachter is meer recyclen dan je oude zooi dumpen
verder zijn er verschillende verzamelpunten in het land die ruil-avonden organiseren waar je dus gewoon zelf de kleertjes uitzoekt
Maar ieder zn ding natuurlijk ik ben in ieder geval wel van plan het te proberen, daar ze zeker in het begin snel van maat veranderen
Ik breng kleding naar Mn schoonzus. Zij verkoopt het voor mij in haar winkel. Alles wat niet verkocht wordt krijg ik terug en gaat naar een andere vriendin. Zij kent weer iemand die het inzamelt voor Gambia.
Wij gaan over een paar maanden verhuizen en ons huis gaat snel de verkoop in. We worden nu dus een beetje gedwongen om snel spullen uit te zoeken, nou ja ik vind het gewoon zonde om spullen mee te verhuizen die we toch niet nodig hebben.
Er is van de week dus al heel veel opgehaald wat ik op de plaatselijke fb heb gezet (gratis op te halen). Alles wat over blijft gaat naar het goed (kringloopwinkel). Alles wat niet goed meer is laat ik door grof vuil ophalen of breng ik naar de milieustraat.
Ben al een hoop kwijt maar heb ook nog een hoop te gaan.
Dit weekend krijgen wij een nieuwe vloer. Alles moet dus leeg. Kan ik mooi alles weggeven, weg gooien of verkopen wat ik niet meer in de kasten wil hebben. Vinden jullie het leuk om een before en after foto te zien?
[verwijderd]
Elena22 Ja, altijd leuk ter inspiratie!
- Bijgewerkt
[verwijderd] Het idee van Mp is voor mij ook niet oude zooi dumpen en daar zitten ook foto’s bij. Maar dat zegt dus niet alles, heb ik gemerkt.
Mijn dochters zijn ook al wat groter, ze dragen alles een jaar of langer. Ik vind en vond nieuw kopen niet erg en anderen recyclen dan weer met liefde de kleren van mijn dochters.
Bij mij zit het mbt kleding vooral in het willen minderen, maar wát ik dan koop moet wel echt echt echt leuk zijn.
Zo nu alles leeg moet ook maar kritisch naar alles kijken. Heb inmiddels al 37 boeken van onszelf die weg gaan. Hele stapel cd's aangezien we die toch niet meer kunnen afspelen. Zo dadelijk zijn de kinderboeken aan de beurt. Daar gaat ook een hele boel van weg zoals de babyboekjes.
Zo wow, een weekend flink werk verzetten maar het is zo goed als klaar. Nog wat kleine afwerkingen etc maar dat staat donderdag en vrijdag op de agenda. Echt flink geminimaliseerd. Zeven vuilniszakken, 40 kookboeken/boeken van onszelf, hele stapel boeken van de jongens, stapel cd's, en zojuist nog negen games voor de 3DS verkocht. Even kijken of de foto's uploaden gaat vanaf de laptop.
Alleen voor het Harry Potter kasteel hebben we nog geen veilig nieuw plekje gevonden. De jongste vond het nogal leuk om daar mee te gaan spelen maar dat was niet zo'n goed idee. De kast naast de deurpost moet nog worden vervangen voor een kast in dezelfde kleur