Ik moet nog even scrollen door mijn telefoon om te kijken of ik een before foto heb van de andere kant van het huis.
Minimalisten, consuminderaars en gierigaards verzamelen
Hier nog steeds druk met minimaliseren. Vandaag voornamelijk de badkamer aangepakt. Alles wat leeg was of niet goed meer was (echt vieze olietjes etc) weggedaan. Een halve vuilniszak. 2 kledingstukken uit de was gevist die gelijk in de prullenbak konden. In de keuken nog een halve boodschappentas voor me schoonzus verzameld, die komt volgende week dus dan is dat ook weer weg. Verder nog het ea op Marktplaats gezet en afgelopen week over de 200 euro verdiend.
Ik ben ook druk bezig met minimaliseren. Heb al enkele dozen klaarstaan om zaterdag naar de kringloop/grof vuil te brengen.
Nee, wat denk je? Komt mn man vd week thuis met 4 volle dozen rotzooi. Meegenomen toen ie het huis van een overleden familielid aan het opruimen was. Echt troep! “Ja maar het kan altijd van pas komen”, sure...wat moeten we met oa 10 rollen tape? Grrrrrrrr
[verwijderd]
Over een maand ga ik verhuizen.. En ik heb niks meer wat weggegooid kan worden en op de dagelijkse spullen na, zit alles al oogeborgen in gelabelde plastic dozen. Dit heb ik ooit gedaan ivm zilvervisjes.
Maar stiekem.. Bekruipt het opruimvirus me wel weer. Ik krijg weggooi zin, maar er is niks meer om weg te gooien.
[verwijderd] Maar stiekem.. Bekruipt het opruimvirus me wel weer. Ik krijg weggooi zin, maar er is niks meer om weg te gooien.
Je mag altijd langs komen hoor
[verwijderd]
Ik kom er nu weleens achter dat ik iets nodig heb dat ik heb weggedaan. Misschien een teken om even te stoppen.
Ook bij mij ben je van harte welkom hoor.
2 jaar geleden verhuisd en inmiddels is het huis weer een stuk voller. Een vriendin was al begonnen aan de keuken. Superfijn. Nu de rest vh huis nog.
Dit topic is niet echt actief geloof ik. Maar ik ben weer begonnen met minimaliseren. Ik was 2,5 jaar geleden supergoed bezig, toen hadden we echt nog heel weinig over. Inmiddels staat het huis weer vol en is het een bende, we moeten gewoon over spullen heen stappen om naar boven te gaan. Ik ben deze week begonnen met kleding uitzoeken. Nu nog een nieuwe kast kopen, we hebben een tijdelijk kledingreparatie dat heel gammel is en open, dat wordt een bende. Ik wil een tarva of hemnes kast van IKEA, met alleen maar lades en dan alles opvouwen op de Marie Kondo manier. Ook handig mocht ik zwanger worden want dan kunnen we die gelijk als commode gebruiken. Ik volg nu op YouTube een paar minimalisten, ook extreme met echt heel weinig spullen en daar wil ik wel steeds meer naartoe gaan. Nog meer mensen hier die dat doen?
Sevenof9 Wij zijn sinds eind 2018 echt aan het minimaliseren. De afgelopen maanden zoveel weg gedaan, opgeruimd, weg gegeven en verkocht. Echt al een hele verademing. Qua boodschappen ben ik eigenlijk een echte hamster maar ook op dat gebied ben ik aan het minimaliseren. Onze voorraad is niet zo groot meer als die ooit was en we redden het nog steeds prima. Ons huis zal nooit helemaal steriel worden zoals sommige minimalisten want ik hou echt teveel van mijn boeken, mijn kaarsen die s'avonds branden maar zoals het nu is is al een hele verbetering. Ik heb zelf ook de 2 projecten in huis aangepakt waar ik het meest tegenop zag, de gangkasten. Ik zal even kijken of ik de foto's nog heb. Welke youtubers volg je?
Elena22 oh wat leuk, ik ben heel benieuwd naar foto's! Boeken en kaarsen hou ik ook heel veel van, ik heb afgelopen jaren al heel veel boeken weggedaan, maar nog steeds aardig wat over. Ik heb nu wel een bibliotheek abonnement dus denk erover om de boeken die ik daar kan lenen toch deels weg te doen. We hebben ook veel boeken die niet zo makkelijk hier te vinden zijn dus die houden we sowieso. Op YouTube volg ik nu heal your living, the mini minimalist (meisje van 13, vind mijn stiefdochter van 13 ook leuk dus die is ook lekker bezig), Matt d'avella, the colourful minimalist, Ally Faber, Clara louisemarie, Levi Hildebrand en misschien nog een paar. Ik vind niet alles van iedereen even leuk, maar genoeg boeiends op deze kanalen. Als ik klaar ben in huis gaan we met de schuur beginnen, die is het ergste hier denk ik.
Before
After.
- Bijgewerkt
Wij willen trouwens ook in plaats van in bed gaan slapen op een futon net als in Japan. Gaan er morgen een kopen Ideaal, die kun je gewoon opvouwen en in de kast opbergen en dan hebben we veel ruimte vrij in de slaapkamer en dan kan ik daar yoga doen.
En dit youtubekanaal heb ik ook nog gevonden: https://www.youtube.com/channel/UCCZ40QwZtFs_7h5MZ0ZTTwg
[verwijderd]
Wat cool, zo’n bed! Wij zijn nu een jaar bezig en ik merk echt een enorm verschil in huis. Boven opruimen heb ik in een kwartier gedaan. Dan zijn de bedden opgemaakt en is de was opgeruimd en zijn de ramen open. Zo fijn! Alleen de zolder blijft nog een dingetje. Achter het schot toch weer veel gezien waarvan ik denk, misschien moet het maar weg.
Ik heb 2017/2018 heel veel geminimaliseerd, ben ik heel blij mee nu ik de hele boel moet gaan uitzoeken/opslaan in mn eentje!
Ik ben wel weer een beetje aan het kopen geweest de afgelopen maanden, maar het is nog goed te doen om alles in te pakken en te verdelen over opslag en nieuwe woonplek straks (denk ik). Ik denk dat ik niet heel erg veel hoef op te slaan.
Ben alleen bang voor wat er achter de schotten op zolder vandaan komt..
https://allesvoordekids.nl/d/1474-marie-kondo/44
Zie hier foto's van hoe mijn kast nu is. Leuk hoor Marie Kondo, ik word overal blij van en ik draag het allemaal, maar dit is veel te veel voor mijn minimalistische ik!
Wat ik vind dat ik nodig heb:
2 lange broeken
2 korte broeken
2 jurkjes
3 shirts met korte mouw
3 shirts met lange mouw
3 hemdjes
2 vesten
1 trui
2 bh's
4 onderbroeken
4 paar sokken
4 sportbroeken (winter, gewone lange, kniehoogte, superkort)
1 sportjasje
3 sportshirts (1 lange mouwen, 2 korte mouwen)
2 sjaals (1 voor de mooi en een voor als het koud is)
Dus.... Nog een lange weg te gaan, wie helpt, hoe kan ik nou kiezen wat ik moet houden! Ik overweeg nu om met deze lijst dingen uit te kiezen en de rest in een doos op zolder te leggen. Als dan iets kapot gaat vervangen door iets uit de doos.
Sevenof9 maar waarom zou je het dan pas vervangen als iets kapot is, en niet gewoon dragen? Of je het op zolder bewaard of gewoon in de kast. Houden is houden.