Ik ga een poging doen qua speelgoed wanneer de baby wat beter slaapt. Het begint te kriebelen!
We hebben straks een grote speelkamer voor de oudste twee kinderen waar twee grote vakken kasten van Ikea in komen te staan (marktplaats!) dus nu nog op zoek naar wat mandjes voor de onderste twee lagen en dan kunnen we los.
De helft van het (gekregen) speelgoed wordt amper gebruikt, dat kan sowieso weg, ookal zijn ze het er uiteraard niet mee eens.
@[verwijderd] is een weggeefhoek een idee voor het forum?
De boodschappen ben ik al flink aan het minimaliseren sinds vriend begon te klagen hoeveel het kostte toen hij boodschappen deed na de bevalling. Hij nam allerlei non food producten mee elke keer, vind je het gek?
Maar ook bij de plaatselijke markthal haalde hij tien potten of blikken van elke soort groenten op, dus mijn voorraadkast puilt nu uit.
Eens in de zoveel tijd haal ik al het vlees uit mijn diepvries om te zien wat ik nog in huis heb (35% korting vlees van de AH neem ik vaak extra mee tijdens boodschappen doen en dat gaat meteen de vriezer in). Ik maak dan een lijst van wat er nog is, kijk in de voorraadkast en ga combineren. Zo heb ik nu tot eind van de maand voldoende vlees (we eten weinig vlees, ik helemaal niet) en potten in huis om van te eten.
De laatste weken doe ik de boodschappen weer en koop ik alleen zuivel, brood en broodbeleg. De voorraadkast wordt geleegd en vanaf dan echt alleen kopen wat nodig is.
We gaan weer naar de Aldi en sporadisch naar de AH.
Hoewel ik laatst een artikel las dat AH de goedkoopste supermarkt was als je aanbiedingen koopt aangezien zij beduidend meer artikelen in de aanbieding hebben en je flink kunt besparen als je daar op koopt
Vanavond neem ik zoon mee naar de AH om drie tassen blikjes in te leveren. Ik koop mijn cola per tray (goedkope markthal) ipv per fles. Dan drink ik minder, en de blikjes/kleine flesjes kan je inleveren voor 2ct per stuk - dat is het zakgeld voor de oudste, hij moet er wel wat voor doen 😉
Dan halen we meteen wat verse groenten uit de aanbieding.
Sinds 1/1 betalen we per kilo voor de grijze container, dus een (gratis) groenbakje op het aanrecht, afval scheiden (groene container is gratis).
De wasbare luiers staan klaar, die beginnen qua pasvorm goed aan te sluiten, dus ook daar veel minder afval/kosten.
Kleding van de oudste (zoon) gaat regelrecht de kast in van de middelste (dochter, die geen meisjemeisje is). Af en toe koop ik voor haar iets nieuws maar krijg ook veel tweedehands.
Ik lees mee, benieuwd naar wat jullie me kunnen leren.