Even een update 😉
vanaf vandaag zitten we op 3x 5mg en vanaf morgen gaan we de tussenliggende tijden iets korter doen. 8.00-11.00-14.00 als dat goed gaat, gaan we over op langwerkend medicatie
vandaag rapportgesprek gehad en hij is enorm gegroeid! De toetsweken waren net voor hij met medicatie startte, maar we waren natuurlijk al zeker van zijn diagnose. Dus de omgang vanuit ons en school was veel gerichter en hij heeft enorme sprongen gemaakt.
Vorige week had hij een gewone toets begrijpend lezen en hij haalde nooit hoger dan een 4,5. Hij nam geen tijd voor de vragen en kon zich totaal niet focussen.
De toets van vorige week was bewust in de vroege ochtend gedaan zodat zijn medicatie nog goed werkte en hij had een 7,5! Hij zei tegen de juf dat hij nu rust had in zijn hoofd en het heel makkelijk was om er de tijd voor te nemen en om sommige vragen nog eens extra door te lezen. Een aantal dingen wist hij niet, maar dat kwam niet door een druk en vol hoofd zei hij. Dat kan natuurlijk, hij wist het antwoord gewoon niet.
Volgens de juf is hij een heel ander kind en hij ligt ontzettend goed in de groep de laatste tijd.
Kortom; ik ben zo ontzettend trots op hem! De medicatie helpt natuurlijk enorm, maar hij geeft steeds beter aan wanneer iets toch teveel wordt en wanneer zijn hoofd weer voller begint te raken. En dat doet hij natuurlijk helemaal zelf.
Gisteravond hebben we kort gevierd dat hij een volle week is doorgekomen zonder echte waarschuwing op school. Wel een keer dat hij niet meer mocht kletsen met zijn buurman en dat hij niet zo hard moest lachen tijdens zijn rekenwerk, maar daar lig ik niet wakker van. Hij heeft weer plezier op school en klasgenootjes zoeken hem steeds vaker op om even te kletsen of een geintje te maken. Dus deze waarschuwingen zie ik als een goed teken.
Maar goed, overal waar hij komt (school, trainen, wedstrijden, op straat) reageren mensen positief op hem en dat verschil merkt hij zelf ook.
Thuis is het s middags wel drama, hij heeft op sommige dagen een enorme rebound, maar die duren steeds iets korter en samen komen we er steeds sneller weer uit.
Lekker warrig geschreven allemaal (sorry), maar nu alles een beetje bij me geland is, ben ik er weer helemaal bij en gaan we enorm genieten van de leuke kanten van adhd en autisme. Want er zijn genoeg positieve kanten te benoemen van zijn ‘chaos’ 😊