Dank voor je antwoord.
Vind je het goed dat ik reageer op een paar punten?
Toch6 Dit door teksten die in de bijbel staan. Bijv in 1 korinthe 6 vers 9 en 10: __Of weet gij niet dat de onrechtvaardigen het koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het koninkrijk Gods beërven._
Wat belangrijk is bij het lezen van de Bijbyjs de context waarin iets geschreven is.
Paulus schreef schreef aan de gemeente in Korinthe omdat daar veel gebeurde dat niet door de beugel kon. Hij zou op reis gaan naar Korinthe maar heeft dus al eerder geschreven om ze aan te spreken.
Het boek is in het Grieks geschreven.
Ik weet niet of je thuis bent in het oude Grieks, maar er worden verschillende termen gebruikt in dit stuk voor mannen die met mannen slapen. Helaas is dit niet goed vertaald.
Maar uit de Griekse tekst is duidelijk dat het hier om verkrachting gaat. Paulus keurt dat, natuurlijk, af. Het is geen sexuele relatie uit liefde maar macht.
Je schrijft daarna vergelijken met vreemd gaan e.d.. Een relatie tussen twee mannen of vrouwen kan ook een trouwe relatie zijn. Zonder overspel. Dus dat is, in mijn ogen geen vergelijking.
Ik heb de Bijbel meerdere malen van kaft tot kaft gelezen en serieus nooit iets gelezen waarbij ik (na studie over context) dacht; homoseksualiteit kan dus niet.
Je vergelijking met pedofiel vind ik zeer ongepast. Dit is een relatie die niet gebaseerd is op gelijkheid van beide partijen maar op machtsmisbruik. Ik word daar ook oprecht verdrietig van. Ik krijg het gevoel dat met zo'n opmerking iemand met een homoseksuele relatie gelijk is in jouw ogen met iemand die pedoseksueel is.