[verwijderd] Ik ken meerdere homo's, lesbiennes en ook een paar transgenders. Ik heb er werkelijk nog nooit een negatief over het christendom gehoord en ik heb zeker niet selectief geluisterd. Wel over mensen die hun niet accepteren natuurlijk, of dat nou op basis van geloof is of op basis van iets anders maakt niet zoveel uit, ze willen geaccepteerd worden zoals ze zijn.
Ik vind het vervelend dat je het gevoel hebt dat christenen niet zichzelf mogen zijn. Ik vind ook zeker niet dat mensen hun geloof binnenshuis moeten houden en ik vind het altijd interessant om met mensen over hun religie (welke dan ook) te praten. Oordelen over anderen, zoals het niet accepteren van homoseksualiteit, vind ik dat mensen wel binnenshuis moeten houden. Dat gaat namelijk niet over zichzelf en hun eigen persoonlijke geloofservaring, maar over anderen.
Dat homoseksualiteit en transgenders meer geaccepteerd worden en als normaal worden gezien is naar mijn idee ook absoluut geen trend. Dat gaat om mensenrechten. Gelijke behandeling voor vrouwen en donkere mensen was ook geen trend en ik zie hier geen verschil in.
Ik geloof trouwens ook niet dat ze geen homoseksuelen of transgenders kennen, 7 procent van de mannen en 6 procent van de vrouwen is homoseksueel of biseksueel, helaas durft niet iedereen daarvoor uit te komen dus weten ze het misschien niet.
En wellicht is het niet strafbaar, ik hoop het wel, maar als dat niet zo is maakt dat het in mijn ogen niet minder fout.