Pfoe ik ben nu pas bijgelezen. Ik wil even zeggen dat ik het heel erg fijn vind dat er uitleg komt van de christelijke leden. De leden die de tekst ten dele ondersteunen en de leden die de tekst verwerpen. Zeker @[verwijderd] maakt het voor mij begrijpelijk dat de tekst uitgebracht is.
Ben het wel eens met @Manque dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn mening en uitingen, waarop die dan ook gebaseerd zijn.
Lang geleden had ik een discussie met een gereformeerd persoon over gelovig versus ongelovig zijn en deze discussie doet me eraan denken.
Ongelovigen gaan volgens hem naar de hel, ik ben ongelovig. Hij hoopt met heel zijn hart dat ik me bekeer zodat ik niet naar de hel ga. Ik vermoed dat dit ook het idee is achter: wel homofiel zijn, maar er niet naar handelen.
Ik vind mezelf niet in een hokje passen qua seksualiteit, ik val op wie ik val. De tekst stuit me enorm tegen de borst. Ik houd me voor dat het een klein deel van de bevolking is dat zo denkt. Op mijn beurt hoop ik dat zij zich 'bekeren', ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een god is die deze tekst zou ondersteunen.