[verwijderd] ik merk dat je heel graag wil uitleggen waar deze dingen vandaag komen. Ik vind het heel lief van je en ik snap het ook wel, maar ik merk dat het voor mij niet uitmaakt wat gebruikelijk is bij christenen (of welke andere groep of subcultuur dan ook). Het voorbeeld dat je geeft over jouw persoonlijke situatie snap ik goed en ik vind het ook prima om in sommige gevallen je mening te geven over wat je denkt dat een ander zou moeten doen. Daar is niets mis mee en zo leer je alles elkaar. Verschil is wel dat jij een voorbeeld geeft van een persoonlijke situatie. Jij geeft jouw mening, maar de ander kan een weerwoord hebben een dat onderbouwen en zo heb je een gesprek.
Bij de Nashville verklaring is dat niet aan de orde, want daar wordt de mening uitgesproken over een hele grote groep mensen. Mensen de zich niet kunnen verdedigen omdat ze de ondertekenaars meestal niet persoonlijk kennen. Mensen waar de ondertekenaars niks mee te maken hebben.
Het kan best dat ze geloven dat het slecht is voor de maatschappij, maar deze mensen en zeker Kees van der Staaij in zijn functie als politicus moet weten dat dit de mening is van een kleine groep mensen. We leven in Nederland, zij hebben niets te maken met het leven van homo's, transgenders of andere christenen. De mensen die dit onderteken zijn als individu verantwoordelijk, los van wat ze misschien gewend zijn vanuit hun omgeving. Als ze daar daadwerkelijk zo in vastgeroest zitten dat ze zich niet in anderen kunnen verplaatsen (in een geval als dit) zouden ze er goed aan doen om vragen te stellen en interesse te tonen in andere mensen, in plaats van hun oordeel al klaar te hebben puur op basis van de bijbel.
Ik weet ook hoe jij persoonlijk over de verklaring denkt hoor, en het is echt heel goedbedoeld dat je dit allemaal wilt uitleggen, maar het verandert mijn mening niet. Het zijn volwassen mensen die zelf een keuze maken en zelf nadenken.