Sevenof9 Van zichzelf weten ze dit al, dus het enige wat ze hiermee bereiken is mensen bewust pijn doen. Dit statement is gewoon zout in open wonden strooien. Ik vind het pesten.
Ik wil hier nog wel even op reageren, want dit is een punt dat steeds weer terug komt. Ze mogen van jullie wel vinden wat zij vinden, maar zouden dat gewoon bij zichzelf moeten houden en het niet de wereld in moeten brengen.
Dit is echter geen pesten. Het is ook niet om te kwetsen of te veroordelen. Echt niet. Om dat te begrijpen, moet je weer iets meer weten over de christelijke traditie. Onze maatschappij is redelijk individualistisch. Je moet je vooral niet te veel met een ander bemoeien. In de christelijke traditie zijn we juist behoorlijk op de gemeenschap gericht. Dat heeft ook bijbelse gronden. Er staat bijvoorbeeld in de bijbel: laten wij dan op elkander acht geven om elkaar aan te sporen tot liefde en goede werken. Wij worden opgeroepen om op elkaar te letten en elkaar te helpen om het goede te doen.
weg
Nu zou dit voorbeeld ook makkelijk kunnen plaatsvinden bij veel mensen die niet christelijk zijn, maar het is een feit dat hoe verder mensen van je af staan, hoe minder gebruikelijk en gepast het is om iemand aan te spreken op zijn gedrag. In de kerkelijk traditie is het dus gebruikelijk om in veel bredere kring naar je medemens te kijken en waar nodig hem aan te sproren om het goede te doen, omdat de biijbel ons daartoe oproept.
De mensen die deze verklaring hebben ondertekent zijn er echt oprecht van overtuigd dat seks tussen mensen van hetzelfde geslacht slecht is, vaak denken ze dat homoseksuelen zichzelf daarmee schade toebrengen en ze geloven dat het slecht is voor de maatschappij als geheel. Als ze zich niet zouden uitspreken, zouden ze in hun beleving de andere kant op kijken en niet hun verantwoordelijkheid nemen om mensen te waarschuwen.
Ik snap dat dit verhaal als je niet bekend bent met de christelijke traditie waarschijnlijk als krankjorem op je over komt, maar dit zit er achter. Het is echt niet naar bedoeld, om te pesten of mensen zich eens even lekker slecht over zichzelf te laten voelen.