Hello ladies,
Ik ben op zoek naar het einde van de kramp die ik heb in mijn handen en voeten. Vooral mijn voeten.
Hoe beter ik slaap (en langer dus niet op mijn voeten sta) hoe moeilijker ik kan lopen het eerste kwartier. Ik kan letterlijk niet op m'n voeten staan, en moet mezelf ergens aan vasthouden om overeind te blijven.
Mijn handen verkrampen eerder als ik lang bezig ben met bijv veel aardappels schillen. Of als ik te lang een smartphone vasthou (zoals het typen van dit bericht).
Ik weet niet of het kramp is, ik voel geen specifieke spieren, het is meer de ruimte tussen de botten in m'n voeten/handen die geen ruimte meer willen geven.
Niemand weet wat het is, huisarts&internist en hebben me weer weggestuurd🙁
Dus ik hoop dat iemand het herkent? Ik heb het ook gehad na mijn eerste zwangerschap, en nu dus weer. Volgens mij is het de laatste maanden erger geworden maar het kan ook zijn dat andere klachten minder zijn geworden waardoor dit meer op de voorgrond treedt.
Ik vermoed zelf een te kort aan het een of ander.
Wat het niet is/waar ik over twijfel:
-vitamine D (ruim gesuppleerd op 2000ie per dag)
-vitamine B12 (wordt al jaren in de gaten gehouden maar altijd boven de 300)
-schildklier is prima
-bloedwaardes voor magnesium/calcium zijn binnen de referentiewaardes
-ijzervoorraad is laag en moet helaas worden aangevuld met ijzertabletten (ijzerwaarde zelf hierdoor wel goed, hb zelfs hoog)
-mijn bloed is na de eerste zwangerschap getest op reuma (weet niet precies wat er getest is) en ik ben ook bij een reumatoloog geweest maar dat was het allemaal niet.
-wederom een zware HG zwangerschap achter de rug, waar misschien wel wat tekorten kunnen ontstaan natuurlijk
Nou goed ik hoop dat iemand iets herkent of een tip heeft voor een arts die dit soort vage klachten wel verder kan onderzoeken.
Ik ben inmiddels wanhopig 🙁
(Zo wanhopig dat ik het ook op zp heb gezet, in de hoop dat iemand iets herkent)